Dobra Zmiana Plus

Dobra – to teraz już oficjalnie. Przedstawiam co następuje.

Celem projektu Dobra Zmiana Plus (tak wiem, nazwa kontrowersyjna) jest zmiana mojego dotychczasowego stylu życia. Od kilku lat jestem aktywny sportowo – biegam, jeżdżę na rowerze, chodzę po górach (to ostatnie zdecydowanie dłużej). Równocześnie jednak nie widać żadnego postępu. Waga mimo uprawiania sportu jest coraz wyższa, głównie przez niezdrowe jedzenie, ale również alkohol i stres… przez ostatnie trzy miesiące przytyłem 6 kilogramów! 14 grudnia obroniłem swoją pracę doktorską. Po tej dacie – rzuciłem palenie (już ponad miesiąc bez nałogu!)

Od lutego 2017 roku chcę podjąć kolejne wyzwanie. Ma nim być zmiana dotychczasowego stylu życia: redukcja wagi, zmiana żywienia, zerwanie z używkami oraz postęp jeśli chodzi o bieganie.

Jak wiecie jestem osobą ambitną i lubiącą wyzwania. Mam wspaniałą rodzinę – żonę, 2,5 letniego syna oraz niesfornego psa. Wszyscy po części będą zaangażowani w projekt. Bardzo często rodzinnie wyjeżdżamy na wycieczki, trenuję z synem i psem. Tematyka ma więc również akcent parentingowy. 🙂

Dlatego też począwszy od lutego na blogu, Facebooku i Instagramie będzie się zdecydowanie więcej działo. Mam zamiar publikować artykuły odnośnie moich postępów i tego wszystkiego co się dzieje w moim życiu. Możecie spodziewać się transmisji na żywo, filmików, masy zdjęć i opisów treningów. Nie zabraknie (jak zwykle zresztą) relacji z zawodów sportowych w których od kilku lat biorę udział oraz jak zawsze testów produktów.

Postaram się Wam też pokazać jak zacznę się odżywiać a może nawet pokazać, że potrafię ugotować jajko na twardo.

To teraz główne założenia projektu:

  • zmiana żywienia (w tym nauka przygotowywania zdrowych posiłków)
  • realizacja planu treningowego zakładającego redukcję tkanki tłuszczowej oraz poprawę osiągnięć biegowych.

Moje aktualne rekordy życiowe to: Maraton: 3:56:55, Półmaraton: 1:44:36, 10 km: 43:22. Brałem również udział w biegach oraz ultramaratonach górskich oraz biegach z przeszkodami (w tym dwa razy Bieg Katorżnika, dwa razy Men Expert Survival Race oraz Runmageddon). Startuję rocznie w 20-30 zawodach.

Zakładam treningi w domu, na zewnątrz oraz na siłowni a także: basen, jazdę na rowerze (w tym wycieczki rodzinne), wyjazdy w góry i inne aktywności (w tym takie, których do tej pory nie próbowałem).

Najważniejsze kamienie milowe: 16 .Cracovia Maraton (30 kwietnia), Cortina Trail (48 km biegu we włoskich Dolomitach – 24 lipca – impreza towarzysząca TNF Lavaredo Ultra Trail), 32. SPAR Budapest Marathon (15 października).

To teraz niestety, ale muszę napisać jakie są moje parametry wyjściowe (stan na dzień 18.01.2017):

  • Waga: 63 kg
  • Wzrost: 160 cm
  • Obwód brzucha: 90 cm
  • Obwód uda: 53 cm
  • Obwód klatki piersiowej: 86 cm
  • Obwód bicepsa: 30 cm

Jak widać jest nad czym ćwiczyć!

W moich zmaganiach ze samym sobą wspierać mnie będą:

 

tb_logo_972_1298

logo_rusz-sie_300

tomtom_sports

Więcej informacji wkrótce!

Translate »