Firma Jack Wolfskin broni swojej pozycji na rynku krajowym i zwiększa tempo ekspansji

  • Rok gospodarczy 2012 zakończony obrotami o wartości prawie dorównującej ubiegłorocznej – 351 mln EUR
  • Nadal wysoki wzrost na rynkach zagranicznych, trudna sytuacja na rynkach w Niemczech i Austrii
  • Obroty na stałym poziomie w zakresie odzieży, wzrost w zakresie sprzętu (+5%), spadek w zakresie obuwia (-8%)
  • Wzrost tempa ekspansji na rynkach międzynarodowych

Idstein, 28 marca 2013 – W roku gospodarczym 2012 skonsolidowane obroty producenta odzieży outdoorowej z Idstein (Niemcy) – firmy Jack Wolfskin – wyniosły 351 mln euro i tym samym prawie wartość dorównującą tej z poprzedniego roku, która została osiągnięta przy wzroście wynoszącym ok. +22,5%. Lekki spadek wynika głównie z trudnej sytuacji gospodarczej na dotychczas największych rynkach zbytu, jakimi są Niemcy i Austria. Natomiast na rynkach międzynarodowych – zwłaszcza w Azji, Wielkiej Brytanii oraz w Europie Wschodniej – nadal notowany jest wysoki wzrost. Przy stałych obrotach hurtowych w zakresie odzieży, odnotowany rozwój w zakresie sprzętu (+5%) nie zdołał całkowicie zrównoważyć spadku na rynku obuwia (-8%).

Jack-Wolfskin-Logos1

„Rok 2012 z gospodarczego punktu widzenia był wyzwaniem dla firmy Jack Wolfskin, ze względu na trudności na europejskim rynku sprzętu outdoorowego” – stwierdza Michael Rupp, dyrektor generalny w firmie Jack Wolfskin. „Mimo niezwykle niekorzystnych warunków pogodowych, niewystarczających innowacji oraz zbyt wysokich zapasów towarów z ubiegłego roku na rynku, udało nam się obronić naszą pozycję w walce z konkurencją oraz utrzymać szybki wzrost poza naszymi głównymi rynkami”.

Firma Jack Wolfskin już odpowiedziała na te wymagające okoliczności: „Udział nowych produktów w aktualnej kolekcji na lato oraz w kolekcji na nadchodzący sezon zimowy została podniesiona do nowych wartości maksymalnych, a nasze inwestycje w zakresie prac badawczo-rozwojowych zostały wyraźnie zwiększone” – dodaje Christian Brandt dyrektor ds. operacyjnych w firmie Jack Wolfskin. „Ponadto nadal wzmacniamy profil marki i intensywniej pracujemy nad jakością i dystrybucją”.

Dla franczyzobiorców oraz partnerów handlowych opracowano nowy system Store i SIS, który będzie teraz sukcesywnie rozwijany. W tym celu zwiększane są nakłady marketingowe związane ze wsparciem sprzedaży.
Firma Jack Wolfskin, podobnie jak w ubiegłych latach, zwiększyła liczbę sklepów franczyzowych:
w Europie jest ich obecnie ponad 350, a w Chinach ponad 500.

Na rynku międzynarodowym firma nadal zwiększa tempo ekspansji. „Obecnie widzimy duży potencjał przede wszystkim na rynkach Azji, Wielkiej Brytanii oraz Europy Wschodniej. Będziemy tam nadal wzmacniać nasze działania i inwestycje” – stwierdza Michael Rupp.

W lutym zespół zarządzający został powiększony o nową pozycję i zrestrukturyzowany: Elke Stein jako dyrektor działu marketingu (CMO) objęła kierownictwo w dziale marketingu oraz rozwoju produktów; Christian Brandt jako dyrektor zarządzający (COO) ponownie przyjął odpowiedzialność za sektor finansów. Z końcem sierpnia Andreas Klotz ustąpi za wzajemnym porozumieniem z dotychczasowej funkcji dyrektora finansowego.

Na koniec roku gospodarczego 2012 liczba pracowników zatrudnionych w całym koncernie Jack Wolfskin wynosiła około 700, a w roku poprzednim 630.

Translate »