-
Firma Jack Wolfskin spełnia i przekracza wymogi fundacji Fair Wear Foundation
-
Raport społeczny dotyczący dostawców wyznacza standardy dokładności informacji
-
100% produktów pochodzi od objętych audytem producentów
Firma Jack Wolfskin publikuje już drugi raport społeczny dotyczący dostawców i oferuje w tym roku jeszcze głębszy wgląd w system audytu i ocenę osiągnięć dostawców. Obejmując audytem 100% swych dostawców i przeprowadzając 83 audyty w roku 2011, firma Jack Wolfskin ponownie zajmuje pozycję lidera wśród przedsiębiorstw członkowskich Fair Wear Foundation.
Już po raz drugi firma Jack Wolfskin przedstawia raport społeczny za rok 2011 dotyczący dostawców, w którym przejrzyście i konsekwentnie informuje o wynikach i celach zrównoważonego rozwoju społecznego w odniesieniu do dostawców.
„Na rok 2011 dużo zaplanowaliśmy – i ponownie wiele osiągnęliśmy” – oświadcza Christian Brandt, dyrektor ds. operacyjnych firmy Jack Wolfskin. Dalej podsumowuje: „W roku 2011 udało nam się zwiększyć procentowy udział objętych audytem dostawców do 100%, tak jak planowaliśmy”.
Dzięki dużej liczbie audytów – 83 – w roku 2011 oraz poprzez ciągłe działania kwalifikacyjne i ścisłą współpracę z producentami podczas wdrażania planów naprawczych, udało się nam podtrzymać lub poprawić wydajność prawie trzech czwartych producentów. Christian Brandt: „U 27% naszych dostawców udało nam się poprawić warunki produkcji, u 66% utrzymać, a tylko u 7% warunki się pogorszyły”.
W ramach kontroli Brand Performance Checks, fundacja Fair Wear Foundation corocznie ocenia system zarządzania pod kątem wymogów wielopodmiotowej inicjatywy. Oto co Fair Wear Foundation sądzi o wynikach firmy Jack Wolfskin: „Przedsiębiorstwo spełnia wszelkie wymogi, jakie fundacja Fair Wear Foundation stawia przed przedsiębiorstwami członkowskimi, a nawet znacznie je przekracza”. Dalej wyjaśnia: „Firma Jack Wolfskin opracowała bardzo systematyczną i zorganizowaną strukturę monitoringu dostawców, dzięki czemu w roku 2011 udało się włączyć do procesu audytowego wszystkie zakłady produkcyjne”.
Zarówno raport społeczny dotyczący dostawców, jak i kontrola Brand Performance Check, przeprowadzana przez fundację Fair Wear Foundation są powszechnie dostępne na stronach internetowych firmy Jack Wolfskin oraz fundacji Fair Wear Foundation.
Informacje o fundacji Fair Wear Foundation:
Fair Wear Foundation (FWF) to niezależna organizacja non-profit, która we współpracy z przedsiębiorstwami i fabrykami pragnie poprawić warunki pracy pracowników w przemyśle tekstylnym i odzieżowym. Ponad 80 firm członkowskich reprezentuje około 120 marek w siedmiu europejskich krajach. Zakłady produkcyjne tych firm znajdują się w 15 krajach Azji, Europy i Afryki.
Więcej informacji:
koers@fairwear.nl
www.fairwear.org
Funkcjonalność, jakość i innowacyjność dla wszystkich, którzy na zewnątrz czują się jak w domu
Firma Jack Wolfskin to jeden z wiodących dostawców funkcjonalnej odzieży, obuwia i wyposażenia outdoorowego w Europie i jednocześnie największy franczyzodawca w branży specjalistycznego handlu sportowego na rynku niemieckim. Produkty firmy Jack Wolfskin są aktualnie sprzedawane w ponad 600 sklepach franczyzowych i w ponad 4000 punktów sprzedaży na terenie Europy i Azji. Produkty marki Jack Wolfskin wyróżniają się wyjątkową funkcjonalnością, dostosowaniem do potrzeb użytkowników i innowacyjnością. W ciągu ostatnich lat firma Jack Wolfskin wprowadziła na rynek liczne nowości materiałowe oraz produktowe
i może się poszczycić kilkoma opatentowanymi technologiami w zakresie odzieży, plecaków i namiotów. W roku 2011 obrót przedsiębiorstwa wyniósł 355 mln euro, co odpowiada wzrostowi o 22,5% w stosunku do roku poprzedniego. Przedsiębiorstwo Jack Wolfskin, mające siedzibę w Idstein (Taunus) w Niemczech, zatrudnia 630 pracowników.
Newsroom: http://www.jack-wolfskin.com/Newsroom/uebersicht.aspx
Blog: http://blog.jack-wolfskin.com
Twitter: http://twitter.com/#!/JackWolfskin
Flickr: http://www.flickr.com/photos/jackwolfskin/
YouTube: http://www.youtube.com/user/jackwolfskinvideos
Źródło: informacja prasowa