ISPO ACADEMY 2013 – relacja
fot. Albin Marciniak

ISPO ACADEMY 2013 – relacja

W dniach 24-25 października tego roku, odbyła się druga polska edycja ISPO ACADEMY. Całkiem niespodziewanie zostaliśmy zaproszeni na event dla dziennikarzy tego wydarzenia. Muszę powiedzieć, że po raz pierwszy uczestniczyłem w tego rodzaju imprezie. Pokrótce chciałbym opisać jak było, co mi się podobało, a co zaskoczyło, oraz dlaczego pobyt na tego typu wydarzeniu może pomóc w lepszym prowadzeniu bloga.

ispo baner

            Nasi stali czytelnicy pewnie pamiętają, że mieliśmy przyjemność uczestniczyć w ISPO MUNICH 2013 (relacja dostępna TUTAJ). Tak jak wspominałem w relacji dowiedzieliśmy się tam wiele o najnowszych produktach branży outdoorowej, trendach i możliwościach a także mieliśmy możliwość przyjrzenia się nowinkom technicznych, których nie ma jeszcze na rynku – do teraz niezwykle ciepło wspominam tamto wydarzenie jako niezwykle kształcące i ciekawe. Nic więc dziwnego, że otrzymując zaproszenie na ISPO ACADEMY moje serce zaczęło bić nieco szybciej – rzecz jasna z radości. Przy okazji pamiętając jak wspaniale zorganizowane są targi mogłem przypuszczać, że także akademia ISPO będzie „z przytupem”. Jak się później okazało, wcale się nie myliłem.

            Impreza odbywała się w nowoczesnym ośrodku Czarny Groń, w Rzykach niedaleko Andrychowa. Pięknie położony ośrodek z najwyższej jakości obsługą i wysokim standardem spowodował, że od razu mogłem się odprężyć i spokojnie przygotować do zaplanowanych dla dziennikarzy popołudniowych wykładów.

fot. 4outdoor.pl

fot. 4outdoor.pl

            Na początku nastąpiła rejestracja uczestników oraz tzw. welcome coffee w głównej, robiącej wrażenie sali konferencyjnej ośrodka. Wystarczy, że wspomnę, że sala mieści się tak jakby „pod powierzchnią ziemi” a okna tworzą szklane piramidy, która wyrastają ponad powierzchnię. Po tym nastąpiło przedstawienie się organizatora ISPO Academy – p. Joanny Biernackiej-Goworek, która w rzeczowy sposób zdradziła nam wszystkie szczegóły dotyczące naszego pobytu na wydarzeniu. Kolejnym punktem programu była konferencja, na której organizatorzy targów zdradzili nam szczegółowo całość platformy ISPO. Mogliśmy dowiedzieć się jak funkcjonuje ISPO Munich, ISPO Beijing Ponadto nie zapomniano także o nagrodach ISPO czy platformie ISPO JOBS. Wszystko zostało podane w konkretny i kompetentny sposób, ponadto prezentacja multimedialna oraz pomoc tłumaczy symultanicznych sprawiła, że nawet osoby nie znające j. angielskiego mogły zrozumieć wszystko, co było prezentowane.

fot. 4outdoor.pl

fot. 4outdoor.pl

            Kolejną osobą, która miała okazję prelegować tego wieczoru była Ola Dzik – polska alpinistka i skialpinistka. Ponadto przewodnik górski oraz zdobywczyni tzw. tytułu Śnieżnej Pantery. Która przedstawiła nam „swoją drogę przez góry” bo taki był temat jej prezentacji. Mogliśmy po kolei śledzić, jak wyglądały jej pierwsze spotkania z górami w ogóle, pierwsze wejście na 8000m, oraz sytuacje kryzysowe w jakich uczestniczyła. Wszystko to okraszone ogromną dawką humoru i pozytywnej energii. Mało tego, masa pięknych zdjęć w zasadzie „od dzieciństwa” sprawiała, że opowieści słuchało się z zapartym tchem, sprawiając wrażenie bardzo osobistej dla prelegentki.

            Zamiast tradycyjnej kolacji zostaliśmy zaproszeni na imprezę pod gołym niebem – Get Together. Czyli spotkanie producentów, dystrybutorów oraz dziennikarzy uczestniczących w ISPO Academy. Ta, mniej oficjalna część spotkania sprawiła, że mieliśmy okazję nawzajem poznać się w mniej „formalny” sposób. Oprócz jedzenia i ogniska do naszej dyspozycji oddano salę z dodatkowymi atrakcjami takimi jak sztuczny stok, symulator narciarski, ścianka wspinaczkowa czy piłkarzyki – zabawa była naprawdę przednia! Nie bez znaczenia są także nowo nawiązane znajomości, które być może będą procentować w przyszłości.

fot. 4outdoor.pl

fot. 4outdoor.pl

            Już o 7.30 rano dnia następnego dla dziennikarzy została zorganizowana rozgrzewka z Olą Dzik. W jej ramach zrobiliśmy półgodzinne wybieganie po których nastąpiły ćwiczenia na przyrządach  zamontowanych na ośrodku Czarny Groń. Dzięki miłej atmosferze po rozgrzewce wszyscy w dobrych humorach wróciliśmy do ośrodka przebrać się oraz zjeść śniadanie. Wszystko to dlatego, że dla dziennikarzy, już od 9.30 przygotowano kolejną atrakcję. Trekking Tour wraz z Olą Dzik. Wycieczka w góry była połączona z testem sprzętu, który otrzymaliśmy od członków Polish Outdoor Group. Dzięki temu już niedługo na blogu będzie można przeczytać testy sprzętu takich marek jak: Jack Wolfskin, Fjallraven, Brunton, Regatta, Columbia czy Salewa – to jednak, jakie produkty to dokładnie będą chciałbym zachować w tajemnicy, aż do momentu ukazania się testów – żeby sprawić Wam niespodziankę. Przyznać trzeba, że chyba nikt nie spodziewał się tak pięknej pogody pod koniec października. Głównie z tego względu nie mogliśmy (no, chyba, żebyśmy się uparli), na testowanie całości otrzymanego ekwipunki.. Podczas pięknego, ciepłego jesiennego dnia wraz z naszą przewodniczką zrobiliśmy rundkę po Beskidzie Małym. W jesiennej i słonecznej szacie naprawdę urzekającym. Zresztą, osobiście mam do Beskidów słabość i uwielbiam je o każdej porze roku. To takie góry, do których mam najbliżej, znam je najlepiej oraz po których chodzenie po prostu mnie cieszy. Wraz z naszą dziennikarską grupą weszliśmy na Leskowiec (zrobiliśmy sobie krótki odpoczynek pod schroniskiem), po czym granią przeszliśmy koło Potrójnej schodząc w okolicach szlaku narciarskiego na Czarnym Groniu z powrotem do naszego ośrodka. Wróciliśmy dokładnie o 14.30. Po krótkiej i niezbędnej toalecie zostaliśmy zaproszeni na lunch po którym każdy z nas otrzymał specjalny certyfikat uczestnictwa w ISPO ACADEMY.

fot. Albin Marciniak

fot. Albin Marciniak

            Oprócz eventu dla dziennikarzy w którym uczestniczyłem w ramach ISPO ACADEMY odbyły się także całodniowe warsztaty dla wystawców (trwające od 10.00-17.30), na których wystawcy mieli możliwość dowiedzenia się o takich rzeczach jak stworzyć optymalne stoisko targowe czy jak przygotować się do wizyty zagranicznych przedsiębiorców.

            Prócz tego nie zapomniano o sklepach outdoorowych – które także zostały zaproszone na wykłady. Podczas nich mogli zgłębić swoją wiedzę chociażby nt. e-commerce czy Visual Merchandisingu. Uczestnictwo w tego typu prelekcjach dla właścicieli sklepów internetowych jest o tyle cenne, że można dowiedzieć się o najnowszych trendach panujących na rynku, a tym samym wpływać także na obroty swojego sklepu – a tym (pośrednio), całego polskiego rynku outdoor.

fot. Albin Marciniak

fot. Albin Marciniak

            Uczestnictwo w ISPO Academy było dla mnie ogromnym wyróżnieniem i wspaniałym przeżyciem. W świetnej atmosferze, z ciekawymi ludźmi i świetnie zaplanowanym eventem. Całość imprezy była zorganizowana w godzien pozazdroszczenia sposób – na najwyższym poziomie, podobnie jak same targi ISPO. O tym wydarzeniu będę pewnie wspominał jeszcze nie raz przy okazji testów kolejnych produktów – także jest na co czekać. A ja, ze swojej strony jeszcze raz dziękuję organizatorom za zaproszenie na to wydarzenie!

Translate »