ISPO MUNICH 2013 – Relacja

Mimo że targi skończyły się w czwartek, my już śpieszymy z informacjami!  ISPO MUNICH 2013 to bez wątpienia ogromne przedsięwzięcie. Świadczą o tym już same liczby – zapełnione po brzegi monachijskie tereny handlowe o powierzchni 180 000 metrów kwadratowych, na pierwszy rzut oka przytłaczają feerią barw i różnorodnością stoisk. Jeszcze większe wrażenie robi liczba osób odwiedzających targi – w tym roku było ich ponad 81 000, a pochodziły aż ze 109 krajów! Duża część z nich była oczywiście dystrybutorami, dostawcami, producentami czy detalistami, ale także po prostu zwiedzającymi.

632_ispo20121

Można bez wątpienia powiedzieć, że ISPO to impreza międzynarodowa. Co krok słyszymy inny język, a sam teren targowy przypomina biblijną wieżę Babel. Dzięki temu, że miałem łut szczęścia i wygrałem wyjazd na ISPO w Monachium (na Facebooku) mogłem na własne oczy przyjrzeć się najnowszej jesienno-zimowej kolekcji 2014, a także po raz pierwszy uczestniczyć w tak dużej imprezie branżowej.

Plan hal ISPO MUNICH 2013

Plan hal ISPO MUNICH 2013

ISPO odbyło się na na terenach handlowych w Monachium (Messe). Do przejścia był ogrom hal podzielonych według rodzaju; można było zwiedzać 3 hale Action Sports, 3 hale Outdoor, 2 hale Ski, 2 hale Sportstyle, 2 hale Sourcing, a także hale Performance, ISPO Vision, Health/Fitness oraz Textrends/Brandnew.

Jedno ze stoisk w pawilonie Textrends/Brandnew

Jedno ze stoisk w pawilonie Textrends/Brandnew

Niezależnie od tego, do której z sal się wstąpiło, można było dostać oczopląsu. Z każdej strony otaczały mnie kolorowe produkty i fantastycznie przygotowane stoiska (te większe często z własnym bufetem, miejscem do siedzenia, obejrzenia katalogu czy rozmowy). Przede wszystkim należy nadmienić, że wszędzie panowała fantastyczna atmosfera. Praktycznie przy każdym stoisku można było porozmawiać z pracownikami firmy, nawiązać cenne kontakty czy zapytać o szczegóły.

Na stoisku marki KEEN

Na stoisku marki KEEN

Często firmy przygotowywały także specjalne atrakcje by zachęcić do obejrzenia własnych produktów. W halach niejednokrotnie można było natknąć się na polskie stoisko (łącznie było ich 40 – czyli całkiem spora reprezentacja!). Także przy prezentacji swoich produktów każda z firm starała się możliwie jak najbardziej wyróżnić.

Pokaz mody marki ENVY

Pokaz mody marki ENVY

Marka Envy przygotowała swój własny pokaz mody, Gibbon z kolei zorganizował zawody Slackline Open. Nie brakowało także możliwości przetestowania najnowszego sprzętu. Mimo tego, że chodzenie przez cały dzień po targach było męczące i nogi miały pełne prawo boleć, trzeba przyznać, że bez wątpienia było warto! Takiej ilości sprzętu sportowego/outdoorowego nie da się obejrzeć w żadnym innym miejscu.

GIBBON 2nd Slackline Open

GIBBON 2nd Slackline Open

Niezwykle ważnym elementem targów ISPO jest wręczenie nagród ISPO Award (dla najlepszych produktów) oraz ISPO Brandnew (dla nowych, innowacyjnych produktów). Była to kolejna ogromna atrakcja głównie z tego względu, że każdy z nich można było zobaczyć i dotknąć.

Stoisko HAGLOFSa

Stoisko HAGLOFSa

Ze względu na wiele kategorii i nagród chciałbym przedstawić jedynie wybrane modele, które moim zdaniem najbardziej zasługują na uwagę. Jeśli chodzi o ISPO Award to wrażenie wywarła na mnie kurtka Klattermusen Brede (marka Klattermusen znana jest z dbania o środowisko naturalne), która została wybrana najlepszą kurtką hardshellową.

Kurtka Klattermusen Brede

Zwycięzca ISPO Award w kategorii Hardshell – kurtka Klattermusen Brede

Nie ma się co dziwić – najwyższej jakości materiały w połączeniu z nietuzinkowym designem przykuwały wzrok. Za najlepszy softshell został natomiast uznany model skandynawskiej (niestety do tej pory niedostępnej w Polsce) marki Haglofs.

Zwycięzca ISPO Award w kategorii Softshell - kurtka Haglofs Roca II Hood

Zwycięzca ISPO Award w kategorii Softshell – kurtka Haglofs Roca II Hood

Niemniej jeszcze większe wrażenie swoją „innością” zrobiła kurtka azjatyckiej marki Black Yak – model B1XG1. Została skonstruowana z aż czterech, o dziwo świetnie do siebie pasujących, kolorów. Do jej produkcji użyto materiału Gore-Tex Proshell 3L, który zapewnia całkowitą wodoodporność przy zachowaniu dobrej oddychalności. Jeśli tylko cena nie będzie zaporowa, na pewno będę chciał mieć w szafie chociaż jeden produkt tej marki (Black Yak został wybrany azjatycką firmą roku branży Outdoor). Całe stoisko tej firmy budziło także dużo emocji, wiele modeli i fasonów było naprawdę świetnych, aczkolwiek można było natrafić na „cudeńko”, które wstyd byłoby ubrać nawet w domu – taka jednak jest innowacyjna moda: czasami coś zachwyca, a czasami trochę razi.

SONY DSC

Kurtka marki Black Yak B1XG1

Trudno byłoby mi także przejść obojętnie obok najnowszej kurtki Marmota – Isotherm Hoody, która jest niezwykle lekka a przy tym zapewnia komfort termiczny. Tym, co może stać się absolutnym hitem przyszłego sezonu, mogą być nowe modele znanych i cenionych czołówek marki Petzl. Właśnie najnowszy model Tikki RXP otrzymał prestiżową nagrodę ISPO Award. Latarkę cechują przede wszystkim małe gabaryty i waga, przy zachowaniu  dobrych parametrów świetlnych (aż 180 lumenów). Oczywiście już teraz można znaleźć na rynku mocniejsze modele, ale żaden z nich nie posiada rewolucyjnej technologii Petzla – Reactive Lighting Technology (na ten moment dostępnej jedynie w modelu Petzl Nao). Oprócz nagrodzonej RXP można oczekiwać także nieco słabszej (ale pewnie i tańszej) wersji R+, która będzie posiadała moc 135 lumenów oraz technologię RLT.

Najnowsza czołówka Petzla z systemem Reacting Lighting Mode - Tikka RXP

Najnowsza czołówka Petzla z systemem Reacting Lighting Mode – Tikka RXP

Produktem roku w kategorii Performance został natomiast  pulsometr Mio Global Alpha, który zachwyca prostym designem, nieskomplikowaną obsługą a przede wszystkim tym, że działa bez pasa piersiowego – jury uznało to za znaczącą rewolucję.

Zwycięzca ISPO Award - Buty ON Cloudracer

Zwycięzca ISPO Award – Buty ON Cloudracer

Nagrodzone produkty można by wymieniać jeszcze przez pewien czas, lecz ostatnim ciekawym pomysłem, który moim zdaniem warto wyróżnić, jest całkowicie innowacyjne kurtka marki Mamalila, pozwalająca na wygodne noszenie naszej małej pociechy niezależnie, gdzie potrzebujemy się wybrać. Dzięki membranie Sympatex kurtka jest wodoodporna (20 000mm), miła w dotyku a dziecko bezpieczne i blisko rodzica.

Kolejny zwycięzca ISPO Award - kuchenka turystyczna SOTO OD-1NP MUKA LIQUID STOVE

Kolejny zwycięzca ISPO Award – kuchenka turystyczna SOTO OD-1NP MUKA LIQUID STOVE

Niezwykle ciekawe były także nagrody i finaliści ISPO Brandnew. Trudno nie przyjrzeć się bliżej kijkom wykonanym z bambusa marki Stegga czy przepięknym, bardzo precyzyjnie wykonanym skórzanym rękawicom Astis (dużo modeli, rewelacyjne wzornictwo oraz poczucie ciepła i niezawodności jednoznacznie przemawiają za tą marką).

Stoisko marki ASTIS

Stoisko marki ASTIS

Wiele osób było bardzo ciekawych co pokaże kamera Soloshot, która potrafi śledzić osobę i ją nagrywać. Szczególnie filmy z Windsurfingu robiły bardzo dobre wrażenie. Trochę z innej półki, ale bardzo dobre wrażenie wywołał przyrząd do ćwiczeń DiMove, głównie dzięki temu, że można było spróbować poćwiczyć pod okiem instruktora.

Pierwsze próby na DiMove

Pierwsze próby na DiMove

Całkiem odmiennym, bo bardzo prostym produktem – a w  zasadzie ciekawym pomysłem wykazała się firma Shake Fit. Ich pomysł polega na tym, że na stronie producenta każdy może skomponować sobie napój pomagający osiągnąć osobiste cele treningowe – niezależnie od tego czy komuś zależy na przyroście masy mięśniowej, czy chciałby schudnąć.

Elastyczny talerze - jedna z nowinek Scandinavian Village

Elastyczny talerz – jedna z nowinek Scandinavian Village

Amerykańska marka SpiritHoods, która święci triumfy zwłaszcza u zachodnich celebrytów, także dała o sobie znać wygrywając statuetkę ISPO Brandnew. Trzeba przyznać, że niezwykle ciekawy jest design (czapka zakończona rękawiczkami, czapka ze zintegrowanymi słuchawkami…). Firma dodatkowo przekazuje aż 10% swoich przychodów na ochronę zwierząt (wiele ich modeli jest inspirowanych dzikimi zwierzętami).

Kolekcja butelek SIGG z których część dochodów jest przeznaczona na ratowanie lasów deszczowych

Kolekcja butelek SIGG, z których część dochodów jest przeznaczona na ratowanie lasów deszczowych

Nominowane do tej nagrody były także bardzo ciekawe buty do biegania Skora. Przyszło mi także rozmawiać dość długo z przedstawicielem marki Kora, która produkuje bieliznę termoaktywną z futra jaków, które żyją w Chinach, Indiach i Tybecie. Materiał wyprodukowany z tego surowca jest jeszcze o 40% cieplejszy niż wełna z merynosów (merino wool) a przy tym bardzo dobrze oddychający. Taki produkt pozwala nie tylko lepiej przygotować się na ekstremalne wyprawy ale także ograniczyć wagę w stosunku do komfortu cieplnego.

Bluza polskiej marki MADISON

Bluza polskiej marki MADISON

Nie można także zapomnieć o polskim akcencie – tegorocznym finalistą konkursu ISPO Brandnew została polska marka Madison.

Jedna z wystaw

Jedna z wystaw

Tak jak wspominałem, na targach było można spotkać i porozmawiać z wieloma polskimi wystawcami. Na szczególną uwagę zasługuje Pracownia Sprzętu Alpinistycznego Małachowski, która zaprezentowała między innymi swoją pierwszą kurtkę wyprodukowaną z materiału Polartec Neoshell (Climber Neo Jacket).

SONY DSC

Stoisko Pracowni Sprzętu Alpinistycznego Małachowski

Marka Milo wprowadziła nowe modele spodni z rozciągliwego materiału Extendo (model DRU posiada także kevlarowe wstawki), oraz wiele modeli w nowych, przyciągających wzrok kolorach. Nie zabrakło także dużego stoiska marki Viking (Larix), która przedstawiała naprawdę dużą różnorodność rękawic do rozmaitych aktywności. Punktem centralnym stoiska była zaś ogromna rękawica Speedliner.

Prezentacja wodoodporności tkaniny na jednym ze stoisk

Prezentacja wodoodporności tkaniny na jednym ze stoisk

Czapki marki Red Hot (oraz panie, które dziergały je na oczach zwiedzających) wywoływały ogólny zachwyt – podobnie zresztą jak limitowana edycja czapek specjalnie przygotowanych na targi ISPO (Polacy ogólnie mogą uchodzić za zagłębie producentów czapek – nie zabrakło chociażby takich marek jak Loman czy Starling). Można było zapoznać się także z bardzo szeroką kolekcją polskiego producenta skarpet – marki Nordhorn. Zaraz obok ISPO Snow Ice & Rock Summit znajdowało się stoisko polskiej marki Fjord Nansen, zdecydowanie wyróżniające się nordycką stylistyką, do której nawiązuje nazwa firmy. Warto było zwrócić uwagę chociażby na ich nową puchową kurtkę (w wersji damskiej i męskiej).

SONY DSC

Stoisko polskiej marki FJORD NANSEN

Trochę szkoda, że polskie marki były rozrzucone praktyczne po całych targach – inne narodowości tworzyły swoje wioski (np. skandynawska bądź czeska). W dużym stopniu pomagało to w obejrzeniu całego asortymentu wystawianego przez producentów z danego kraju.

"Żywe" stoisko THERMO COOL

„Żywe” stoisko THERMO COOL

Jeśli chodzi o marki mainstreamowe to chyba największe wrażenie wywarło na mnie kilka z nich. Do tej pory trudno mi zapomnieć o nowej, bardzo udanej kolekcji Arcteryxa, wśród której wyróżnia się bardzo lekka i ciekawa (występująca w wielu wersjach kolorystycznych) kurtka puchowa Cerium LT Hoody, która także została zwycięzcą ISPO Award (podobnie jak spodnie ekspedycyjne Alpha SV Bib CZ).

ARCTERYX Kurtka CERIUM LT HOODY

ARCTERYX Kurtka CERIUM LT HOODY

Nie gorzej zaprezentował się Haglofs ze swoją multikolorową kolekcją, która już przy pierwszym dotyku budzi wyłącznie pozytywne emocje. Także Salewa nie próżnowała. Oprócz ogromnego stoiska przygotowano atrakcję w postaci obecności samego Glen`a Plake`a, z którym można było zrobić sobie zdjęcie (co zresztą oczywiście wykorzystałem – miałem kiedyś wyższego irokeza niż on). Można było spotkać także np. Felixa Baumgartnera.

Wspólne zdjęcie z Glenem Plake`iem

Wspólne zdjęcie z Glenem Plake`iem

Niezwykle ciekawe i bardzo duże było stoisko marki Jack Wolfskin, które posiadało kilka interesujących instalacji. Na szczególną uwagę zasługiwała innowacyjna kurtka puchowa Zenon Jacket, która utrzymywała się na powierzchni wody i dawała zapakować do bardzo małego woreczka.

JACK WOLFSKIN Kurtka ZENON JACKET

JACK WOLFSKIN Kurtka ZENON JACKET

Ogromne wrażenie wywołała na mnie także najnowsza kolekcja Patagonii, która czerpie garściami z wieloletniego doświadczenia firmy wprowadzając co rusz nowe, innowacyjne rozwiązania. Szczególnie spodobał mi się sweter Better Sweater Icelandic Hoody, polar R3 Hi-Loft Jacket oraz hybrydowa kurtka (warstwa ocieplająca) Nano Puff Hybrid Jacket.

PATAGONIA Kurtka R3 HI-LOFT JACKET

PATAGONIA Kurtka R3 HI-LOFT JACKET

Wśród ogromnej ilości innych marek warto było bez wątpienia wstąpić na stoisko butów Hanwag (jeden z modeli otrzymał także nagrodę ISPO Award), plecaków i śpiworów Deuter czy butów do użytku na lodzie – Icebug (można było wypróbować ich działanie na tafli lodu). Warto było przyjrzeć się bliżej możliwościom, jakie oferuje najnowsze dziecko cenionej marki GoPro – HD Hero 3 (które jest naprawdę zaskakujące i cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem).

Kamera GOPRO HD HERO 3

Kamera GOPRO HD HERO 3

Prócz tego stoisko naprawdę dużych rozmiarów postawiła marka Ziener; przedstawiła ilość modeli, której samo przymierzanie zajęłoby co najmniej kilka godzin. Przede wszystkim dla kobiet ciekawe były także nowe, udoskonalone modele uznanych biustonoszy Shock Absorber, a także odznaczające się naprawdę wyjątkowym designem buty zimowe Snoboot. Dużo czasu spędziłem także w wiosce skandynawskiej; prócz podziwiania Haglofsa, Klattermusena czy skarpet Devold długo rozmawiałem z przedstawicielką szwedzkiej marki Light My Fire. Miałem okazję zapoznać się z najnowszymi produktami (m.in. zestaw MealKit 2.0) a także je wypróbować.

Na stoisku Light My Fire

Na stoisku LIGHT MY FIRE z PACK-UP BOTTLE

Spore wrażenie wywarła na mnie także odzież termoaktywna marki Aklima (która cechowała się tym, iż posiadała siateczkową strukturę). Na uwagę zasługiwały także najnowsze kolekcje czeskich marek Tilak i Warmpeace.

LIGHT MY FIRE Krzesiwo FIRESTEEL 2.0

LIGHT MY FIRE Krzesiwo FIRESTEEL 2.0

Korzystając z okazji uraczyłem się pyszną kawą na stoisku butów Keen (które wyróżniało się fantastyczną ruchomą, wielopoziomową konstrukcją).

Odpoczynek na stoisku marku KEEN

Odpoczynek na stoisku marki KEEN

Bardzo miło zaskoczyły mnie także niektóre start-upy. Bardzo ciekawy wydawał mi się produkt marki S’well, który wygląda jak zwykła plastikowa butelka, jest jednak termosem utrzymującym (według zapewnień producentów ciepło przez 12, a zimno przez 24 godziny). Ponadto trzeba przyznać, że produkt ten jest także bardzo atrakcyjny wizualnie (występuje w wielu kolorach).

Butelki S`Well

Butelki S`Well

Całkowitym (i bardzo miłym) zaskoczeniem było wstąpienie do stoiska start-upu marki Baabuk, która produkuje buty nawiązujące do rosyjskich walonek.

Buty ciekawego start-upu BAABUK

Buty ciekawego start-upu BAABUK

Jak się dowiedziałem firma jest szwajcarska, produkuje swoje wyroby w Indonezji, a na stoisku można było spotkać… Martę, pochodzącą z Bielska-Białej. Bardzo ciekawie patrzyło się, jak wystawcy tłumaczą zwiedzającym (także niemieckim), że III Rzesza przegrała II Wojnę Światową dlatego, że w odróżnieniu do Związku Radzieckiego nie posiadała właśnie walonek. Wśród modeli oferowanych przez firmę można było znaleźć klasyczne modele (które mogą służyć jako kapcie), lecz także prototypy z twardą, outdoorową podeszwą. Co należy zaznaczyć, buty są w 100% wykonane z naturalnej wełny, nie posiadają szwów i odznaczają się naprawdę nietypowym wyglądem, który bez wątpienia znajdzie wielu zwolenników.

Prototypowe buty marki BAABUK

Prototypowe buty marki BAABUK

Fantastycznie prezentowały się marki narciarskie takie jak Fischer (m.in. model SpeedMax), Atomic czy Mountain Wave. Wrażenie robiło także stoisko Burtona.

Narty FISCHER SPEEDMAX

Narty FISCHER SPEEDMAX

Żeby nie było tak różowo muszę przyznać, że było kilka marek, po których spodziewałem się nieco więcej. Mam tu na myśli czeską markę Pinguin, a także brytyjskiego RABa i Fjall Ravena. Niemniej są to wyłącznie moje osobiste odczucia.

Na stoisku marki FISCHER

Na stoisku marki FISCHER

Jeśli miałbym w jakiś sposób podsumować ogólne tendencje do których dąży branża outdoor to bez chwili wahania mogę określić, że przyszły sezon (być może jeszcze bardziej niż tegoroczny) będzie obfitował w różnego rodzaju odzież puchową. Nie zabraknie także kurtek z najnowszymi technologiami takimi jak Polartec NeoShell czy Polartec Alpha oraz konstrukcji hybrydowych.

Kurtka w bryle lodu

Kurtka w bryle lodu

Wśród marek widać zdecydowaną chęć „wyróżnienia się z tłumu” – czy to innowacyjnym designem, czy ciekawymi przeszyciami. Swój renesans powinny przeżywać polary i kurtki z materiału Polartec Thermal Pro High Loft i podobnych. Widać także zdecydowanie dążenie do ochrony środowiska naturalnego, które jest aktualnie wyraźnym trendem (począwszy od Klattermusena a skończywszy na Siggu czy S’wellu).

Kurtka puchowa marki JACK WOLFSKIN

Kurtka puchowa marki JACK WOLFSKIN

Targi ISPO to nie tylko całodzienne chodzenie od stoiska do stoiska – nie można zapomnieć, że integralną częścią targów są profesjonalne, niezwykle atrakcyjne pokazy mody outdoorowej (Snow Ice & Rock Summit), na które naprawdę warto popatrzeć.

Pokaz mody Snow Ice & Rock Summit

Pokaz mody Snow Ice & Rock Summit

W hali A1 zostały zorganizowane widowiskowe, wspomniane już zawody Gibbon Slackline Open, w hali obok można było natomiast przyjrzeć się zapierającym dech w piersiach pokazom jazdy na hulajnodze na rampie (Scooter Schnitzel 2013).

Rampa Scooter Schnitzel 2013

Rampa Scooter Schnitzel 2013

Niemal każde stoisko oferowało także odrębne atrakcje. Nie sposób było nie skorzystać z okazji i nie obejrzeć na żywo także zwycięzców poszczególnych nagród. Niedługo przed zakończeniem targów wybrane miejsca (np. wioska skandynawska, Snow Ice & Rock Summit czy hole wejściowe) zmieniały się w imprezy integracyjne z muzyką, ogromną ilością świetnego humoru, a także przekąskami i smacznym, niemieckim piwem, które bezsprzecznie pomagało przy nawiązywaniu kolejnych znajomości.

Stoisko  DC SHOES, QUICKSILVER, ROXY, LIB TECH, GNU i MOSKOVA

Stoisko DC SHOES, QUICKSILVER, ROXY, LIB TECH, GNU i MOSKOVA

W ramach nagrody miałem także możliwość uczestniczenia w części ISPO przygotowanej głównie dla osób z branży – mam tu na myśli ISPO Academy, czyli szereg wykładów o branży outdoor. Muszę przyznać, że byłem niezwykle miło zaskoczony profesjonalizmem tak samych organizatorów i prelegenta (Andresa de la Dehes), jak i tłumaczki symultanicznej. Podczas wykładu miałem możliwość poznania bliżej innowacyjnego systemu współpracy między dystrybutorem a detalistą (Sportmas) oraz obejrzenia inspirujących materiałów filmowych, w tym ciekawych case studies.

Grzejące buty marki MEINDL

Grzejące buty marki MEINDL

Możliwość uczestnictwa w Retail Tour także była dla mnie sporym wyróżnieniem. Na ISPO przyjeżdża ogromna ilość osób z całego świata, a część z nich bardzo chętnie przyjrzy się bliżej temu jak wygląda branża outdoorowa w stolicy Bawarii. Wiadomo, że wielu zwiedzających przebywających na terenach ISPO to właściciele sklepów i osoby związane bezpośrednio z branżą. Osobiście brałem udział w wycieczce, podczas której zwiedziliśmy jedyny w Niemczech sklep marki Patagonia. O swojej pracy opowiadał nam sam właściciel – rozmowa przebiegała w bardzo nieformalnym tonie, opowiedział podczas niej o powstaniu sklepu, klientach, sprzedaży, wyprzedażach (których praktycznie nie ma).

Właściciel monachijskiego sklepu PATAGONIA oprowadza po swoim sklepie

Właściciel monachijskiego sklepu PATAGONIA oprowadza po swoim sklepie

To ostatnie było dla mnie chyba największym zaskoczeniem. W Polsce „potykamy się” o promocje niemal na każdym kroku. Jest to główny bodziec mający skusić potencjalnego klienta do zakupu. Właściciel sklepu Patagonia wychodzi z całkiem przeciwnego (i bez wątpienia bardziej opłacalnego) założenia – dobrej jakości towar sprzeda się sam.

Sklep PATAGONIA - odzież dziecięca

Sklep PATAGONIA – odzież dziecięca

Drugi sklep, który odwiedziliśmy to Maloja, także całkowicie unikatowy z kilku względów. Interesujące jest nastawienie do klienta – osoba, która ma zamiar coś kupić może wejść do sklepu, wypić kawę i podczas swobodnej konwersacji dokonać zakupu. Właścicielka opowiadała także o letnich eventach (imprezach) czy grillu, który organizuje w ogrodzie swojego sklepu dla klientów. Trudno mi jednak wyobrazić sobie takie podejście w Polsce.

W siedzibie głównej marki BOGNER

W siedzibie głównej marki BOGNER

Ostatnim punktem wycieczki była główna siedziba marki Bogner, w której pracuje ponad 400 osób. Po raz pierwszy miałem okazję przyjrzeć się bezpośrednio pracy projektantów w wielu robiących ogromne wrażenie showroomach, a także dotknąć np. płaszcza za 3000 euro.

Wycieczka po siedzibie BOGNERa

Wycieczka po siedzibie BOGNERa

Targi ISPO są tak ogromne, że nie sposób było obejrzeć wszystkiego (nie wchodziłem nawet do hal chińskich producentów) i być wszędzie (imprezy/pokazy/spotkania często mają miejsce w tym samym czasie). Mam jednak nadzieję, że pokrótce przedstawiłem kilka (moim zdaniem) najbardziej interesujących produktów/marek. Targi bez wątpienia były dla mnie fantastycznym, wiele wnoszącym doświadczeniem.

Manekin KLATTERMUSENa

Manekin KLATTERMUSENa

Miałem okazję przeżyć wiele ciekawych inicjatyw, zobaczyć innowacyjne produkty, które dopiero dojdą do sprzedaży, napić się pysznej kawy na polskich stoiskach Art Coffee oraz poznać wielu ciekawych ludzi. Za tę możliwość mogę jedynie serdecznie podziękować polskiemu organizatorowi – Pro Business Consulting oraz magazynowi 4Outdoor (organizatorom konkursu).

Translate »