Jack Wolfskin: Międzynarodowy wzrost w obliczu trudnych warunków na rynku w Niemczech

Jack Wolfskin: Międzynarodowy wzrost w obliczu trudnych warunków na rynku w Niemczech

  • Nadal wysoki wzrost na rynkach międzynarodowych, jak np. w Wielkiej Brytanii (+45%), Europie Wschodniej (+13,7%) i Chinach (+ 25%).
  • Trudna sytuacja na rynku w Niemczech i Austrii, z dużą konkurencją, spadającą frekwencją i niekorzystnymi warunkami pogodowymi dla rynku outdoorowego.
  • Rok gospodarczy 2013: Obrót spadł o 7,9% na 324 mln euro.

JW_logo_short_box_yb_Web

Idstein, 5 luty 2014 r. – W roku gospodarczym 2013 skonsolidowany obrót firmy Jack Wolfskin, producenta artykułów outdoorowych z Idstein, wynosił 324 mln euro. Spadek wynika głównie z trudnej sytuacji na największych na chwilę obecną rynkach zbytu, jakimi są Niemcy i Austria, jak również
z konsolidacji struktury dystrybucji. Natomiast na rynkach międzynarodowych – zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, Europie Wschodniej i Chinach – nadal notowano wysoki wzrost. Prognozy na rok 2014 rokują, że obok dalszego wzrostu za granicą można się liczyć z poprawą na rynku niemieckim.
„W 2013 roku ciężko pracowaliśmy i dzięki wysokiemu udziałowi nowych produktów w kolekcji, wyznaczaniu personalnych i strukturalnych kierunków rozwoju w dystrybucji jak również rozbudowie działań w Rosji przygotowaliśmy podłoże dla wzrostu w bieżącym roku gospodarczym” – wyjaśnia Michael Rupp, dyrektor generalny firmy Jack Wolfskin. „Bardzo korzystny rozwój naszych najbardziej kluczowych rynków w Wielkiej Brytanii (+45%), Europie Wschodniej (+13,7%) oraz Chinach (+25%) jest pierwszym owocem naszych starań. Ulegający wyraźnemu wzrostowi zakres zamówień w Europie dodatkowo umacnia nas na naszym aktualnym kursie i umożliwia optymistyczne prognozowanie na bieżący rok gospodarczy”.
Na koniec roku gospodarczego 2013 liczba pracowników zatrudnionych w całym koncernie Jack Wolfskin wynosiła ok. 700.

Źródło: Informacja prasowa

Translate »