Krzysztof Wielicki ambasadorem marki YETI

Krzysztof Wielicki ambasadorem marki YETI

Wybitny polski wspinacz, taternik, alpinista i himalaista, zdobywca Korony Himalajów i Karakorum – Krzysztof Wielicki – został twarzą firmy YETI.

Tego człowieka gór nie trzeba przedstawiać. Krzysztof Wielicki wpisał się mocno w historię polskiej wspinaczki – 17 lutego 1980 roku jako członek narodowej wyprawy na Mount Everest pod kierownictwem Andrzeja Zawady, wspólnie z Leszkiem Cichym dokonali pierwszego zimowego wejścia na ośmiotysięcznik. Był to kolejny sukces polskiego himalaizmu.

Ten wybitny wspinacz został twarzą marki YETI,  firmy działającej od ponad stu lat, wyspecjalizowanej w produkcji lekkich, ale zaskakująco wytrzymałych i ciepłych m.in. kurtek i śpiworów, bez których ciężko się obyć w ekstremalnych warunkach. Zwłaszcza, że tworzone są pomocą unikatowej technologii inspirowanej naturą.

– Bardzo się cieszę, że mogę kolejne wyprawy planować wiedząc, że będę wyposażony w sprzęt najwyższej jakości, a do takich należy sprzęt marki Yeti – powiedział Krzysztof Wielicki. – To bardzo ważne, bo w ekstremalnych warunkach ciepłe, trwałe, niezawodne okrycie jest kluczowe dla powodzenia wypraw i dla bezpiecznego powrotu do domu.

A „wszystko zaczęło się od ambicji stworzenia najlepszego śpiwora na świecie. Od tego czasu jest to ambicja we wszystkim, co robi Yeti” – tak przedstawiciele firmy rozpoczynają opowieść o swej pasji.

Yeti ma ponad 30-letnie doświadczenie w produkcji wysokiej jakości sprzętu do wypraw eksplorujących najzimniejsze zakątki świata. Dlatego wszystkie produkty Yeti są wypełnione Crystal Down – wyborem absolutnie najlepszych i najbardziej obszernych europejskich puchów.

Matka natura zapewnia, że wszystkie śpiwory i ubiory Yeti są bardzo izolacyjne i zapewniają ciepło podczas zaskakująco lekkiego użytkowania. Sekretem jest najlepszy materiał izolacyjny znany człowiekowi. Puch… Utrzymuje ptaki w cieple, a jednocześnie są one wystarczająco lekkie, aby latać. Nic nie pobije pomysłów Matki Natury.

Puch jest z natury wysoce podatny na spakowanie, ponieważ opiera się niewielkiemu ciśnieniu, ale ulega silniejszej presji. Puszek wytrzymuje uderzenie i powraca do swojej pierwotnej postaci, gdy jest nieskompresowany.

Od lat Yeti pracuje nad zapewnieniem optymalnych warunków dla swojego najcenniejszego składnika. Puch to naturalny produkt, który wymaga wiedzy i troski w całym łańcuchu wartości od jajka po gotowy produkt końcowy. Co ważne, etyczny kodeks Yeti zapewnia dobrostan ptaków.

– Koncentrujemy się nieustannie na rozwijaniu i podwyższaniu standardów – Yeti ma „politykę zerowej tolerancji”. A wszystko zgodnie z European Down; Feather Association (EDFA) – zapewniają producenci. – Aby utrzymać materiał tak żywy jak puch, potrzebujesz bardzo specjalnej tkaniny. Aby sprostać wymaganiom Yeti, musi być również oddychająca i lekka. Dlatego opracowaliśmy naszą własną lekką, oddychającą i puchową tkaninę i nazwaliśmy ją Next to Nothing („obok niczego”), która odnosi się do uczucia, które masz, gdy je nosisz.

Sekretem niezwykłej lekkości jest ultra cienka nić i gęste tkanie. Przy średnicy zaledwie ułamka ludzkiego włosa zwykła kurtka Yeti zawiera ponad 1000 kilometrów nici ważących zaledwie 140 gramów ze względu na wyjątkową lekkość nici.

Translate »