Mobilna gastronomia – alternatywa wobec tradycyjnych restauracji

Mobilna gastronomia – alternatywa wobec tradycyjnych restauracji

Zastanawiasz się, czy warto zainwestować w mobilny punkt gastronomiczny? To rozwiązanie ma mnóstwo zalet, dzięki czemu w ostatnich latach cieszy się ogromną popularnością. Street food zaskarbił sobie szerokie uznanie polskich konsumentów, dlatego wózki i rowery gastronomiczne na stałe zagościły w krajobrazie naszych miast i miasteczek. Ogromnym atutem mobilnej gastronomii jest jej elastyczność. Sprawdź, dlaczego ten sposób na pierwszy własny biznes lub nową ścieżkę kariery jest tak dochodowy.

Jak działa mobilna gastronomia?

Mobilna gastronomia polega na sprzedaży żywności z pojazdów. Do tego służy rower gastronomiczny lub wózek gastronomiczny w zależności od preferencji przedsiębiorcy. Nie musisz przejmować się najmem i utrzymaniem lokalu – wystarczy Ci odpowiedni sprzęt, przy pomocy którego możesz serwować pyszne posiłki lub napoje.

Przemyśl swoje usługi, zarejestruj działalność gospodarczą, zainwestuj w odpowiedni pojazd i zacznij prowadzić sprzedaż lodów, kawy, gofrów, zapiekanek czy innych produktów, na które chcesz postawić. Tylko tyle kroków dzieli Cię od mobilnej gastronomii. Jak pozyskać jednak odpowiedni pojazd? W Polsce prężnie działa marka Foodbike, która tworzy spersonalizowane wózki i rowery gastronomiczne dostosowane do serwowania konkretnego typu żywności. Oferta ma tu duże znaczenie, ponieważ pojazd zawiera wyłącznie niezbędne akcesoria. Marka tworzy je tak, by było atrakcyjne wizualnie dla klientów i wygodne w obsłudze dla pracowników. Na specjalne życzenie może stworzyć podwójne wyposażenie, dzięki czemu latem możesz serwować lody, a zimą – gorące zupy lub inne ciepłe produkty.

Niezwykła elastyczność

To, co podbiło serce przedsiębiorców, to wyjątkowa elastyczność mobilnej gastronomii. Możesz zacząć od sprzedaży lodów latem, a zimą serwować dania kuchni azjatyckiej – kreatywność jest tu w cenie, wystarczy poszukać niszy, która zachwyci klientów. Wózki i rowery gastronomiczne łatwo można dostosować do nowych warunków, gdy wraz z nowym sezonem marzy Ci się nowa oferta.

Możesz także płynnie podążać za potrzebami rynku. Dobre rozwiązanie to szukanie miejsc, w których odbywają się różne wydarzenia. Z tego powodu warto przeglądać ogłoszenia, a także wysyłać powiadomienia na grupy lokalne dzielnic i osiedli, w których zamierzasz się w danym okresie ustawić i oferować swoje produkty. Jednego dnia możesz stanąć pod dużym biurowcem, następnie przenieść pod uniwersytet i czekać na studentów, a później ulokować się na miejskim deptaku, po którym w niedzielne popołudnia przechadza się sporo spacerowiczów. Dobrze jest także szukać klientów podczas festiwali plenerowych i podobnych eventów.

Znakomita alternatywa dla tradycyjnej restauracji

Wózek lub rower gastronomiczny to znacznie mniejszy wydatek niż najem lokalu użytkowego, zwłaszcza w dużym mieście, gdzie czynsze przekraczają często 10 tysięcy złotych miesięcznie. To też inwestycja jednorazowa. Z tego powodu mobilna gastronomia jest znakomitą alternatywą wobec tradycyjnej gastronomii. Nie musisz także przejmować się kosztami wyposażenia lokalu czy jego utrzymania. Mobilny biznes gastronomiczny ma mniej zobowiązujący charakter, dzięki czemu przyciąga wielu klientów. Pieniądze zaoszczędzone na najmie możesz przeznaczyć na lepszej jakości produkty czy obsługę. Co ważne, to zarówno sposób na pierwszy biznes, jak i kontynuację działalności. Wiele firm o uznanej pozycji na rynku gastronomii zaczynało od tej formy.

Niski próg wejścia i znaczne zyski w krótkim czasie

Bardzo istotne jest to, że zwrot kosztów inwestycji następuje zazwyczaj w ciągu jednego sezonu. Mobilna gastronomia przynosi wysokie zyski i sprawni przedsiębiorcy mogą w krótkim czasie wyjść na plus. Przy odrobinie kreatywności przychody sięgają dwudziestu tysięcy złotych miesięcznie. Możesz prowadzić działalność sezonowo lub całorocznie, jeśli chcesz zmieniać ofertę. Jeśli jednak zależy Ci tylko na okresie letnim, w październiku możesz zamknąć działalność i schować swój mobilny punkt gastronomiczny do garażu. Wtedy nie ponosisz żadnych kosztów i możesz zająć się czymś innym. Te powody sprawiają, że mobilna gastronomia cieszy się ogromnym zainteresowaniem – wystarczy znaleźć niszę, która może Ci przynieść największe zyski.

Translate »