Reima – marka, która uczy kochać naturę od 75 lat

Reima – marka, która uczy kochać naturę od 75 lat

W marcu 2018 roku fińska marka Reima, która właśnie właśnie obchodzi 75-lecie istnienia, uruchomiła pilotażowy program Reima Play, w ramach którego ubrania stają się usługą, a nie produktem. Klienci, którzy opłacają miesięczny abonament, otrzymują w ciągu roku niezbędne stroje i akcesoria outdoorowe dla dzieci. Podążając za współczesnymi oczekiwaniami rynku, marka realizuje swój cel, jakim jest propagowanie aktywnego stylu życia od najmłodszych lat. Jaki jest przepis na wieloletni sukces firm z branży odzieżowej? 

Recykling, emancypacja kobiet i innowacyjność, czyli skrócona historia marki 

Historia marki sięga 1944 roku – koniec drugiej wojny światowej to trudny moment dla branży odzieżowej. Ogromną przeszkodą w tworzeniu ubrań były wówczas braki materiałów. W takich warunkach swoją działalność rozpoczyna Reima, która bazuje na recyklingu starych kombinezonów wojskowych. W ofercie marki jako pierwsze znajdują się stroje służbowe… dla pań. Kobiety przyzwyczajone do odpowiedzialności za dom w czasie wojny nie chcą być tylko matkami, lecz wolą być aktywne zawodowo

Lata 50. to okres innowacji. Na rynku brakuje dobrej jakości ubrań dziecięcych, a importowane produkty nie wytrzymują energii najmłodszych w skandynawskich warunkach. Reima rozpoczyna prace nad wypełnieniem tej luki poprzez stworzenie nowego, funkcjonalnego materiału przeznaczonego do ubrań outdoorowych dla najmłodszych. Tak powstaje Enstex, który trafia w potrzeby praktycznych i oszczędnych Finów, stając się głównym materiałem wykorzystywanym przez markę przez kolejne dziesięciolecia. Reima rewolucjonizuje rynek odzieży dziecięcej, a ubrania dla dzieci stają się wytrzymałe. Kolejną innowacją będzie dopiero wodo- i wiatroodporny, oddychający Reimatec z lat 90.

Reima znaczy radość z ruchu 

Specjalizacja marki w dziedzinie funkcjonalnej odzieży dziecięcej zapewnia jej popularność i pozycję lidera na rynku. Rozwijając wytrzymałe materiały, Reima staje się synonimem jakości, a dbałość o design sprawia, że produkty marki są unikatowe. Choć moda i styl życia zmieniają się na przestrzeni lat, skandynawskie DNA marki oraz jej wartości pozostają takie same

Reima nieustannie przypomina, że warto żyć aktywnie i blisko natury już od najmłodszych lat. Dla dzieci naturalną formą aktywności jest zabawa. Wytrzymałe i praktyczne ubrania oferowane przez markę pozwalają najmłodszym na beztroskie życie codzienne. Aktywne dzieciństwo to nie tylko 

wolność i radość, ale też dobre nawyki, które prowadzą do obecności ruchu w dorosłym życiu. Dzięki ubraniom Reimy dzieci mogą być po prostu sobą – szczęśliwymi, pełnymi energii dziećmi. 

W 2016 roku na rynku zadebiutowała ReimaGo – specjalna technologia zachęcająca dzieci do aktywności. Wychodzi ona naprzeciw wyzwaniom XXI wieku, wykorzystując urządzenia mobilne. ReimaGo to specjalny czujnik, który w połączeniu z dedykowaną mu aplikacją pozwala rodzicom śledzić aktywność dziecka w ciągu dnia. To także gra i zabawa – aktywność dziecka ładuje energię wirtualnej postaci, dzięki czemu najmłodsi za pomocą urządzenia mobilnego mogą wybrać się w pełną aktywności podróż dookoła świata. Rodzice mogą z kolei przyznawać dzieciom specjalne nagrody za aktywność. 

Odpowiedzialność i innowacyjność – kluczowe wartości marki 

Wysoka jakość ubrań pozwala kłaść nacisk na lepsze zarządzanie cyklem życia produktu. Wytrzymałość – niegdyś wynikająca z potrzeb ekonomicznych – obecnie staje się celem ekologicznym. Długa żywotność ubrań i ich zdolność do przetrwania dziecięcych przygód w dobrym stanie sprawiają, że oddziaływanie produktów na środowisko naturalne jest mniejsze

Reima wierzy w gospodarkę obiegu zamkniętego. Firma wspiera inicjatywy polegające na oddawaniu lub odsprzedawaniu ubrań i inwestuje wyłącznie w trwałe materiały. Pracuje nad metodami pozwalającymi na pełny recykling syntetycznych materiałów, by przeobrazić je w nowe, nadające się do powtórnego wykorzystania. Wszystko w trosce o przyszłość środowiska i dzieci. 

W marcu 2018 roku marka uruchomiła w Finlandii pilotażowy program Reima Play, w ramach którego ubrania stają się usługą, nie produktem. Klienci, którzy zdecydują się opłacać miesięczny abonament, otrzymują w ciągu roku cztery paczki, wchodząc w posiadanie zestawów niezbędnych artykułów outdoorowych dla dzieci. Produkty, które staną się za małe, mogą dalej być przekazane innym lub odsprzedane, np. za pośrednictwem sklepu Emmy, oferującego produkty z drugiej ręki. Obecnie, w związku z pozytywnym odbiorem programu przez klientów, Reima pracuje nad rozwojem projektu na innych rynkach. 

Translate »