Reima, producent odzieży dla dzieci, laureatem złotej nagrody w konkursie Komisji Europejskiej na Bezpieczne Produkty

Reima, producent odzieży dla dzieci, laureatem złotej nagrody w konkursie Komisji Europejskiej na Bezpieczne Produkty

Przyznana po raz pierwszy nagroda to wyróżnienie dla firm, które w szczególny sposób dbają o ochronę konsumentów.

26 września fińska marka Reima specjalizująca się w produkcji odzieży dziecięcej została nagrodzona złotą nagrodą za Bezpieczeństwo Produktów.  Nagrodę przyznała Komisja Europejska.

Podczas ceremonii, która odbyła się w Brukseli, komisarz UE do spraw sprawiedliwości, konsumentów i równouprawnienia płci Věra Jourová wręczyła nagrody czterem większym przedsiębiorstwom oraz czterem firmom z sektora MŚP. Zwycięzcy pochodzą z Austrii, Danii, Finlandii, Niemiec, Grecji, Włoch oraz Holandii. W uroczystości wzięli również udział przedstawiciele instytucji unijnych, organizacji konsumenckich oraz mediów międzynarodowych.

„W imieniu Komisji Europejskiej chciałabym pogratulować wszystkim zwycięzcom. Wasze innowacje i inwestycje, poprawiają bezpieczeństwo produktów, podnosząc standardy ochrony konsumentów w całej Europie. Apeluję do wszystkich przedsiębiorstw, by ochrona konsumentów stała się ich najwyższym priorytetem, dzięki czemu nasze dzieci, rodziny i przyjaciele będą bezpieczni. Nie ma lepszej inwestycji niż inwestycja w zaufanie konsumentów” – powiedziała komisarz Věra Jourová.

Pierwsza edycja konkursu wyróżniła przedsiębiorstwa, które z myślą o swoich konsumentach dają z siebie jeszcze więcej. Reima jest jedyną fińską firmą wyróżnioną w konkursie. Została nagrodzona za tworzenie ubrań, które nie tylko są bezpieczne dla dzieci, ale dbają też o ich ochronę w ciemności.

Reima posiada bogate, 75-letnie doświadczenie w kwestii bezpieczeństwa dzieci

Reima koncentruje swoją uwagę na dzieciach od samego początku istnienia firmy, czyli od 1940 roku. Tym samym kwestie bezpieczeństwa są głęboko zakorzenione w DNA marki.

Poza bezpieczeństwem produktów samych w sobie, Reima dba także o wzmocnienie bezpieczeństwa dzieci. Marka wciąż wprowadza do oferty nowe ubrania wyposażone w elementy odbijające światło, by poprawić widoczność dzieci w ciemności. W ofercie letniej marka zaprezentowała odzież ochronną z funkcją blokowania promieni UV, a także ubrania odstraszające komary. Wiosną 2020 w ofercie Reimy znajdą się nowe zestawy tip-to-toe, które będą zapewniać ochronę także przed innymi insektami, w tym przed niebezpiecznymi kleszczami.

Jestem bardzo szczęśliwa i dumna z całej organizacji. Doskonale wiem, jak wiele nieustannej pracy wielu ludzi stoi za tym zwycięstwem” mówi CEO firmy, Elina Björklund. „Choć bezpieczeństwo to kluczowy aspekt wszystkich naszych działań, to inne kwestie, w tym design, zarządzanie produktem, sprzedaż i łańcuch dostaw również mają dla nas ogromne znaczenie.”

Bezpieczeństwo jest także podstawą zrównoważonego rozwoju marki. Jak podkreśla Shahriare Mahmood, dyrektor ds. badań i zrównoważonego rozwoju  Reimy: „Kompleksowa wiedza z zakresu materiałów i rozwoju produktów, a także zaufani partnerzy z łańcucha dostaw są kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa produktów”. Marka dba o należytą kontrolę jakości produktów. „Wierzymy, że bezpieczeństwo produktów jest częścią zrównoważonego rozwoju. Jeśli dany produkt nie jest bezpieczny chemicznie i mechanicznie, to nie wspiera idei zrównoważonego rozwoju” – podkreśla Mahmood.

Unijna Nagroda za Bezpieczeństwo Produktów

Jest wiele przedsiębiorstw, które wykraczają poza wymagania określone w unijnych przepisach i na pierwszym miejscu stawiają większą ochronę konsumentów. Wyróżniając te najlepsze praktyki, Komisja Europejska chce zainspirować inne przedsiębiorstwa, by podejmowały podobne działania, co pomoże podnieść poziom ochrony konsumentów w całej UE. Jednocześnie celem konkursu jest zwiększenie świadomości konsumentów na temat ich prawa do znajdowania wyłącznie bezpiecznych produktów na rynku.

W pierwszej edycji konkursu udział mogły wziąć przedsiębiorstwa z państw członkowskich UE, a także z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii. Zgłoszenia z 16 krajów oceniło jury wysokiego szczebla, w skład którego weszli eksperci z organizacji rządowych i konsumenckich. Mimo że w konkursie nie wygrywa się nagród pieniężnych, zdobycie nagrody będzie dla przedsiębiorstw równoznaczne z uzyskaniem szerokiego uznania, rozsławieniem dobrego imienia i szansą na zdobycie pozycji liderów bezpieczeństwa produktów w branży.

Więcej informacji na temat Unijnej Nagrody za Bezpieczeństwo Produktów:

https://ec.europa.eu/product-safety-award/index_pl.htm

@EU_Consumer   #EUProductSafetyAward

Translate »