Wielkie odliczanie do startu IV Rzeźnickiego Festiwalu Biegowego. Hoka One One Głównym Sponsorem Branżowym.

Wielkie odliczanie do startu IV Rzeźnickiego Festiwalu Biegowego. Hoka One One Głównym Sponsorem Branżowym.

Wraz z przełomem maja i czerwca w piękne, bieszczadzkie plenery powrócą specjaliści od biegów górskich. Rywalizacja w ramach IV Rzeźnickiego Festiwalu Biegowego potrwa 5 dni, przypadających pomiędzy 30 maja a 3 czerwca, z bazą w Cisnej.  Organizatorzy spodziewają się ok. 3 500 zawodników, którzy po raz kolejny podejmą rywalizację na trasach kilku niezwykle wymagających biegów. Punktem kulminacyjnym zawodów będzie, odbywający się już po raz XV, słynny Bieg Rzeźnika.  Rywalizacji biegaczy towarzyszyć będą Targi EXPO. Głównym Sponsorem Branżowym po raz drugi z rządu została marka Hoka One One – producent obuwia dla biegaczy, cenionego zwłaszcza w kręgu miłośników biegów górskich.

Organizowana przez Fundację Biegu Rzeźnika impreza od lat przyciąga pasjonatów biegania po górach. O ile festiwal w obecnej formule odbędzie się po raz czwarty, o tyle jego flagowa część – Bieg Rzeźnika w parach na dystansie około 80 km – odbędzie się już po raz piętnasty. O prestiżu zawodów mogą świadczyć nie tylko liczne, branżowe wyróżnienia, ale i frekwencja wśród chcących się w nim sprawdzić. Chęć udziału w biegu zgłosiło niemal 1 300 par, podczas gdy wystartować może jedynie połowa z nich. Została ona wybrana w drodze losowania odbywającym się jeszcze w październiku zeszłego roku. Ci, którym dopisało szczęście, stawią się 1 czerwca w Komańczy, gdzie ok. godz. 3.00, wraz ze wschodem słońca, wyruszą na pełną bólu, potu i krwi trasę. Meta przewidziana jest w Cisnej, ale Ci, dla których dystans ten jest  niewystarczający (a śmiałków nie brakuje), mogą dodatkowo wydłużyć go do ok. 100 km, kończąc bieg w Radziejowej. I tym samym zaliczą oni Bieg Rzeźnika HardCore. Warunkiem ukończenia obu konkurencji jest dobiegnięcie do mety w parach, nie dalej niż w ciągu 16 godzin od momentu startu z Komańczy. Na zwycięzców obu kategorii czekać będzie nie tylko splendor i chwała, ale i vouchery na wybrane modele butów Hoka One One.

Francusko – amerykańska marka ufunduje również obuwie dla zwycięzców innego, niezwykle wymagającego biegu – Rzeźnika Ultra. W wersji podstawowej odbędzie się on na dystansie 115 km, z opcją wydłużenia do 140 km. Limit czasu – 24 godziny. Podobnie jak Bieg Rzeźnika, również i Rzeźnik Ultra rozpocznie się 1 czerwca, tyle że o godz. 19.15, ze startem przy drodze asfaltowej w kierunku Leska, i z metą w Cisnej. W przeciwieństwie do Rzeźnika jest to bieg indywidualny, z osobną klasyfikacją w kategorii generalnej kobiet i mężczyzn.

Co ponadto? Miłośnicy biegów górskich na nieco krótszych dystansach będą mogli zmierzyć się ze sobą w Rzeźniku Sky (31 maja, 53 km, bieg o randze Mistrzostw Polski w Skyrunningu), Rzeźniczku (2 czerwca, 28 km), Enigmie (3 czerwca, ok. 30 km), wreszcie w kończącej rywalizację Dysze na Jeleni Skok (3 czerwca, 11 km). Organizatorzy przewidzieli również atrakcje dla najmłodszych. W ramach Rzeźniczątka odbędzie się cykl 7 biegów, na dystansie od 70 metrów do 1 km.

Nieodłącznym elementem  rywalizacji biegaczy po raz kolejny będą Targi Expo, zlokalizowane na Orliku w Cisnej. Wystawi się na nich m.in. Hoka One One, ponownie wraz ze swoim partnerem i głównym odbiorcą, czyli siecią Sklep Biegacza. Na współpracy tej zyskają biegacze, którzy będą mogli nabyć swoje ulubione obuwie o 15% taniej w stosunku do standardowej ceny. Nie zabraknie zarówno klasycznych modeli górskich jak Speedgoat 2 i Mafate Speed 2, uniwersalnego Challengera ATR 4 czy miejskich flagowców na czele z Cliftonem 4 i Arahi 2. Ci, którzy nie wiedzą, który model najbardziej odpowiada ich preferencjom, będą mogli za darmo przetestować wybrane modele w ramach setu testowego, który Sklep Biegacza udostępni podczas Festiwalu. Ponadto Hoka One One zorganizuje konkursy, w których do wygrania będzie 5 voucherów na dowolnie wybrany obuwie.

Co stanowi o stale wzrastającej popularności Festiwalu Biegu Rzeźnika i chęci wspierania go przez rosnące w siłę marki takie jak Hoka One One? Czynników wymienić można tu przynajmniej kilka. Z jednej strony wzrastająca popularność wśród biegaczy, których w Polsce sukcesywnie przybywa, również wskutek intensywnej promocji sportu, aktywności ruchowej i zdrowego trybu życia. Na festiwal często przyjeżdżają oni z kibicującymi im rodzinami i przyjaciółmi. Atrakcyjność imprezy nieodłącznie wiąże się z ambicjami sportowymi zawodników, którzy, decydując się na start w jednym z niezwykle wymagających, wielokilometrowych biegów, mają możliwość realizacji swoich ambicji. Zmęczenie, ból, pot i łzy konfrontują się tu z radością i satysfakcją, determinującymi dotarcie zawodników do mety. Nie bez znaczenie jest również miejsce, w którym odbywa się festiwal – piękne, a zarazem dzikie Bieszczady i ich, pozbawiona ingerencji człowieka, przyroda.

Z drugiej strony sukces Rzeźnickiego Festiwalu Biegowego nie byłby możliwy, gdyby nie sukcesywne, całoroczne starania organizatorów, związane m.in. z pozyskaniem sponsorów oraz partnerów imprezy. Ich liczba i wielkość wsparcia sukcesywnie rośnie z roku na rok, podobnie jak zaangażowanie patronów medialnych, związane z promocją imprezy czy wreszcie działania ze strony samych zawodników, głownie w social mediach. Popularny „Rzeźnik” w dzisiejszym kształcie to nie tylko 5 dni wypełnionych biegami, ale i klimatyczne miasteczko festiwalowe, w którym można kupić sprzęt dla biegaczy i miłośników gór, wziąć udział w warsztatach i koncertach, zjeść czy po prostu miło spędzić czas z podobnymi sobie pasjonatami.

Więcej informacji o Festiwalu, wraz z opisami tras biegowych, znajduje się na oficjalnej stronie zawodów – http://www.biegrzeznika.pl/

Translate »