Wiosenna moda na rowery miejskie. Jak bezpiecznie i stylowo dojeżdżać nie tylko do pracy?

Wiosenna moda na rowery miejskie. Jak bezpiecznie i stylowo dojeżdżać nie tylko do pracy?

Poprawia kondycję, zdrowie oraz modeluje sylwetkę. Rower miejski jest także świetnym sposobem na poruszanie się po zatłoczonym mieście. Przekonaj się, jak w dobrym stylu korzystać z zalet dwóch kółek i przy okazji zadbać o własne bezpieczeństwo.

Jazda na rowerze po mieście ma mnóstwo zalet. Nie dość, że poprawia kondycję, to jeszcze pozwala zachować indywidualny styl. Obniżona, wymodelowana rama, kilka biegów, dobre amortyzatory poprawiające komfort przy przejeżdżaniu przez krawężnik, a dodatkowo błotnik i pojemny bagażnik, to tylko niektóre z jego podstawowych przewag nad innymi typami rowerów.

Moda na miejskie rowery nie przemija. Wprost przeciwnie. Znajduje coraz większą grupę zwolenników, głównie wśród pań. Ciekawa kolorystyka, designerskie wykonanie jest tym, co nowoczesne kobiety kochają. Na takim rowerze można swobodnie jeździć w długich sukniach, a szpilki schować do koszyka i zamienić na wygodne buty. Wystarczy zamontować specjalną osłonę na tylne koło, która ogranicza ryzyko, że sukienka wkręci się w szprychy. Mało tego. Miejskie rowery mają często dedykowane nakładki na łańcuch. Taka osłona chroni ubranie przed zabrudzeniem. Popularne są też przeróżne dodatki, dzięki którym użytkownik nada  swojemu rowerowi indywidualny charakter. Mogą to być np. wiklinowe kosze montowane z przodu na kierownicy, obszerne sakwy na bagażnik, do których możemy zapakować sporo drobiazgów. – Oryginalne ramy wygięte w nietypowy kształt, które nadają rowerowi osobisty charakter to wyróżnik każdego entuzjasty dobrego stylu. Dzięki rowerom o klasycznym wyglądzie, można wygodnie podróżować. Nieważne, czy jest to uczelnia, szkoła, praca czy „wypad” do kawiarni ze znajomymi – mówi Jakub Pasikowski, przedstawiciel marki LeGrand.

Miejski rower sposobem na korki

Rosnące koszty paliwa, ubezpieczeń, czyli ogólnie utrzymania samochodu, a także moda na ekologię sprawiają, że rowerami porusza się po mieście coraz więcej osób. Nie ma bowiem problemu z ich zaparkowaniem, można też korzystać z nich w weekend, gdy chcemy wybrać się na sobotnią przejażdżkę po obrzeżach miasta. – Na krótszych odcinkach rower miejski ma zdecydowaną przewagę nad samochodem. Gdy auto stoi w korku, rowerzysta może skorzystać ze ścieżek rowerowych, a nawet przejechać, omijając inne samochody. No i co ważne, nie musi szukać miejsca do parkowania, ponieważ rower można zostawić praktycznie wszędzie – przekonuje Pasikowski.

Bezpieczeństwo na miejskim rowerze

Rower miejski ma być przede wszystkim wygodny. Dlatego rama jest ukształtowana w taki sposób, by jadąc, utrzymywać wyprostowaną sylwetkę. Jego cechą charakterystyczną jest wygięta kierownica. Jej profil ma gwarantować komfort. Zatłoczone miejskie ulice czy alejki w parku to idealny świat dla miejskiego jednośladu.

Podczas jazdy należy także zadbać o swoje bezpieczeństwo. Warto pamiętać, aby rower był wyposażony w przednie i tylne lampki. Koniecznie należy zamontować również dzwonek. Przyda się on do ostrzegania pieszych.

Choć jazda w kasku rowerowym nie jest obowiązkowa, warto zaopatrzyć się w niego. Na rynku można znaleźć stylowe kaski do miejskiej jazdy. Są mniej opływowe od tych używanych przez sportowców, ale jednocześnie mają dużo więcej elementów odblaskowych. Dla przypomnienia, warto podkreślić, że rowerzysta powinien korzystać ze ścieżek rowerowych. Jeśli ich nie ma, musi jechać po jezdni. Jazda rowerem po chodniku jest dozwolona tylko w kilku przypadkach:

  • gdy rowerzysta opiekuje się osobą w wieku do lat 1, która kieruje rowerem,
  • chodnik ma szerokość co najmniej 2 metrów i nie ma ścieżki rowerowej,
  • warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła)

Przygotowując swój rower miejski do sezonu, warto zwrócić uwagę na sprawność hamulców, stopień napompowania kół, a także nasmarowanie łańcucha. Nie wolno też zapomnieć o odpowiednim ustawieniu kierownicy i siodła.

Translate »