Przełom września i października to zarazem półmetek konkursu fotograficznego „Uwolnij emocje zaklęte w górach!”, organizowanego przez Portal Tatrzański, Stowarzyszenie Wysokogórskich Przewodników Tatrzańskich oraz markę Marmot. Nagrodą dla autorów 6 wybranych zdjęć jest wejście na Mnicha w towarzystwie i pod opieką przewodników z SWPT. Zdjęcia można wysyłać do 23 października, tydzień później nastąpi rozstrzygnięcie konkursu. Już dziś wiadomo, że będzie to niezwykle trudny wybór, gdyż poziom nadsyłanych prac jest wysoki, a chętnych do wejścia na Mnicha nie brakuje.
Niezwykle atrakcyjna z punktu widzenia miłośników gór nagroda spowodowała duże zainteresowanie osób chcących wejść 5 listopada na Mnicha (2 068 m n.p.m). Na skrzynki mailowe organizatorów codziennie spływają maile z fotkami ukazującymi emocje, jakie wyzwala w ludziach przebywanie w górach. Duża swoboda w zakresie formy przedstawienia aktywności górskiej oraz interpretacji własnych emocji sprzyja popularności konkursu.

Fot. Arkadiusz Wołek
Właśnie zdolność oddania własnych emocji stanowi motyw przewodni konkursu. Czym są one dla poszczególnych uczestników i w jaki sposób są uwalniane? Jak można je interpretować na podstawie przesłanych fotografii? Za co ludzie kochają góry i co daje im obcowanie z nimi? Odpowiedz na to pytanie znajduje się w galerii konkursowej umieszczonej na FanPage’u Portalu Tatrzańskiego (https://www.facebook.com/portaltatrzanski/photos/?tab=album&album_id=1292181070813096). Warto w nią wejść, przejrzeć zdjęcia i poczuć niesamowitą radość i energię, którą przekazują. A przy okazji, „lajkując” fotki swoich faworytów, pomóc im wygrać miejsce w zespole na Mnicha.

Fot. Kamila Smydra
Dla przypomnienia: wygrywają 3 osoby, które w momencie zakończenia konkursu, czyli do 23 października włącznie zbiorą największą liczbę „lajków” oraz 3 osoby, których zdjęcia zostaną wyróżnione głosami organizatorów. Ich decyzję zainteresowani poznają 31 października. Zgłoszenia można wysyłać na adres konkurs@portaltatrzanski.com. Do galerii trafią wyselekcjonowane zdjęcia spełniające warunki konkursu. Pełny regulamin zabawy dostępny jest na http://portaltatrzanski.com/aktualnosci/item/3326-regulamin-konkursu-uwolnij-emocje-zaklete-w-gorach.

Fot. Mariusz Hajdarowicz
Co zrozumiałe, duża popularność konkursu cieszy organizatorów. Dla marki Marmot, wspierającej sprzętowo SWPT to kolejny sukces, wpływający na wzrost zainteresowania jej produktami w Polsce, również w kręgach ludzi nie uczestniczących aktywnie w górskich wędrówkach. Czołowi producenci z branży outdoor są coraz bardziej elastyczni na zmiany i wyjście w stronę fanów szeroko rozumianej kategorii lifestyle. Doskonale widać to na przykładzie Marmota i jego obecnej, jesienno – zimowej kolekcji, już dostępnej w polskich sklepach. Z jednej strony wciąż jest to wysokiej jakości, stricte techniczna odzież zaprojektowana z myślą o użytkowaniu w trudnym terenie i niekorzystnych warunkach pogodowych. Z drugiej strony Marmot coraz większą wagę przywiązuję do aspektów takich jak dopasowany krój, bogata paleta kolorystyczna, oryginalne hafty czy widoczne plasowanie elementów brandowych. Niewątpliwie nadaje to odzieży charakteru fashion, zwłaszcza w kategorii kurtek czy kamizelek, i sprawia, że fani Marki chętnie identyfikują się z nią również w mieście.