Zmiany w Rocklandzie – przejęcie Rock Castle, nowy wizerunek i ofensywa produktowa w 2019

Zmiany w Rocklandzie – przejęcie Rock Castle, nowy wizerunek i ofensywa produktowa w 2019

Wraz z premierą sezonu jesień & zima 2018 firma Raven, odpowiedzialna za krajową dystrybucję takich brandów jak Aku, Marmot czy Hoka One One zapowiedziała zmiany w autorskiej marce Rockland. O ile niezmienna pozostaje koncepcja, że Rockland będzie oferował produkty kampingowo – turystyczne, o tyle mocno zmieni się ich charakter, docelowa grupa, do której będą adresowane, wreszcie sama kolekcja. Od wiosny 2019 w sprzedaży pojawi się kilkanaście zupełnie nowych pozycji, w tym oparty na koncepcji marki Rock Castle namiot hamakowy. Przede wszystkim zauważalny będzie jednak nowy, bushcraftowy kierunek rozwoju marki, mocno podkreślający bliskość Rocklanda z przyrodą i środowiskiem naturalnym. 

Przejęcie Rock Castle przez Rocklanda, wraz z licencją na produkcję autorskich rozwiązań marki, to  początek  linii skierowanej do osób znajdujących radość z noclegów w lesie i bytowania w trudnym terenie, jak również ceniących przygody na łonie natury, często o survivavalowym zabarwieniu. Znajdą się w niej produkty kierowane do miłośników lasu i ludzi, którym bliski jest kontakt z naturą oraz biwakowanie poza rejonem ogrodzonego kempingu. Szerszej publiczności namiot hamakowy Rock Castle został zaprezentowany podczas niedawnej konferencji szkoleniowej dla branży outdoor – ISPO Academy. W czasie jej 7. edycji – mającej miejsce w połowie października w podwarszawskim Otwocku – innowacyjny produkt mogli zobaczysz zarówno zarządzający sklepami outdoorowymi, przedstawiciele producentów, dystrybutorzy, jak i dziennikarze i inne osoby zawodowo związane z branżą outdoor. Rock Castle cieszył się niewątpliwym zainteresowaniem odwiedzających stoisko Rocklanda, co potwierdza słuszność włączenia go do kolekcji na sezon wiosna & lato’ 2019.

Jakie nowości producent szykuje na wiosnę, oprócz namiotu hamakowego? W przyszłorocznej kolekcji pojawią się produkty łączące dotychczasowy, turystyczno – kempingowy charakter z leśno – bushcraftowym zacięciem. Wszystko z uwzględnieniem uwag przekazywanych przez testerów (dziennikarze, blogerzy), mających styczność z podobnymi produktami z wcześniejszych kolekcji, jak i na bazie oferty konkurencyjnych brandów. Co konkretnie? Rozwijana jest „gwiezdna” linia termosów i kubków termicznych. Do już znajdujących się w ofercie – i chętnie nabywanych w sklepach – termosów Comet, Astro czy kubków termicznych Luna oraz Cosmic dołączą m.in. termosy próżniowe Space 1,2 l, Galaxy 0,7 i 1 l czy kubek termiczny Star 0,4 l. Miłośników gotowania na łonie natury ucieszą nowe naczynia, na czele z zestawem Travel Pro Radiator, 1 i 2 l garnkami czy czajnikiem 0,8 l. Bazować będą one na wysokiej jakości, anodowanym aluminium, co w połączeniu z kolorystyką w grafitowym odcieniu z zielonymi elementami, idealnie podkreśli ich charakter związany z bytowaniem i noclegiem w lesie. Uzupełnieniem linii naczyń będą dwa nowe rodzaje sztućców turystycznych. Dla miłośników wędrówek w terenie Rockland po raz pierwszy w swojej historii wprowadzi do oferty kije trekkingowe – dwa modele w ramach linii Rapid, bazujące odpowiednio na aluminium oraz włóknie karbonowym. Z myślą o turystach i podróżnych do oferty wejdą nowe, wodoodporne pokrowce na plecaki. Nie zabraknie też nowego modelu szybkoschnących ręczników, dostępnego od wiosny 2019 w czterech rozmiarach, każdy w dwóch kolorach. A w planach na kolejne sezony już pojawiają się wstępne ustalenia dot. kolejnych produktów. Wszystko to nadzorowane jest przez Roberta Sowickiego – nowozatrudnionego w firmie Product Managera, wcześniej odpowiedzialnego za koncepcje produktowe w Rock Caste. Na chwilę obecną Rockland myśli o wprowadzeniu do oferty nowych namiotów, hamaków, tarpów, bivi bagów czy butów namiotowych. Trwają prace koncepcyjne nad ich kształtem, celem uczynienia ich możliwie najbardziej konkurencyjnymi dla zachodnich marek akcesoryjnych, przy równoczesnym zachowaniu atrakcyjnej ceny.

Nowy, leśno – bushcraftowy kierunek oraz podkreślenie bliskości z naturą wiąże się z wprowadzeniem nowego designu opakowań i etykiet. Znany z poprzednich sezonów motyw z trawą zastąpi elegancka grafika z lasem w szaro – czarnym odcieniu. Pojawi się ona zarówno na premierowych, jak i na starszych opakowaniach produktów. Nowy wymiar zyska również strona internetowa. Chcąc wyjść bliżej do sympatyków marki, w lipcu b.r. utworzony został oficjalny fanpage marki (prowadzony również w wersji globalnej), dostępny pod adresem https://www.facebook.com/RocklandOutdoors. Zarówno na nim, jak i na stronie internetowej sukcesywnie pojawiać będą się prezentacje kolejnych produktów Rocklanda, m.in. z linkami do testów. Nie zabraknie interakcji z użytkownikami, przejawiającej się w kilku niezależnych postaciach. Cykl „Podróże z Rocklandem”, poradniki dot. użytkowania sprzętu, konkursy z nagrodami czy relacje z imprez, na których marka będzie obecna to tylko flagowe pozycje. Pierwsza z imprez z udziałem Rocklanda planowana jest jednak znacznie wcześniej, bo na 25 listopada b.r. w Warszawie. Będzie nią ”Mikrofest” – autorski projekt organizowany przez cenionego podróżnika i dziennikarza Łukasza Długowskiego, autora m.in. bloga mikrowyprawy.com.pl.

Podsumowując – w 2019 roku, wraz z marcową premierą sezonu wiosna & lato’ 2019, Rockland zyska zupełnie nowe oblicze. Będzie bardziej bushcraftowo, bardziej w stronę natury, wreszcie bardziej premium. Nacisk będzie położony zarówno w stronę kontaktu z właścicielami sklepów (nowy katalog, propozycje wyposażenia salonów materiałami POS, współpraca przy eventach), jak i klienta detalicznego (update strony internetowej, FB z licznymi konkursami, regularne testy produktów, obecność na imprezach dla miłośników outdooru). 2019 będzie przełomowy dla Rocklanda, i to w 10-lecie początków marki.

Translate »