ISPO ACADEMY 2015 – relacja

ISPO ACADEMY 2015 – relacja

W dniach 21-22 w hotelu Sielanka w Warce odbyła się kolejna, czwarta już edycja ISPO Academy. Dla mnie był to już trzeci raz na tej imprezie i jedno co mogę powiedzieć to to, że każda edycja jest wyjątkowa!

Logo_ISPO_ACADEMY_RGB

ISPO Academy dzieli się na kilka elementów – oprócz eventu dla dziennikarzy (w którym uczestniczyłem) odbywa się również seminarium dla sklepów oraz warsztaty dla wystawców. To bezprecedensowe wydarzenie, w którym spotykają się najwięksi producenci i sprzedawcy sprzętu turystycznego w Polsce. Wśród wielu interesujących tematów ten, który najbardziej przykuł moją uwagę to Visual Merchandising, który w tym roku był bardzo dokładnie omówiony. Choć nie tylko, bo ISPO Academy nagrało nawet film w którym wraz z ekspertem zmieniono wygląd dwóch polskich sklepów outdoorowych. Świetna, bardzo ciekawa inicjatywa pokazująca „od kuchni” na czym to polega. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczestników wcześniejszych edycji przybliżono możliwości ekspansji na takie rynki jak Republika Czeska, Francja czy Rosja. Nie zapomniano oczywiście dokładnie omówić tego, jak wygląda ISPO oraz co oferuje dla swoich wystawców.

20151022_112235

To, co w pierwszy dzień było naprawdę wyjątkowe, to dyskusja panelowa moderowana przez Polish Outdoor Group. Wzięli w niej udział właściciele największych polskich sklepów outdoorowych takich jak 8a.pl czy e-horyzont. Dyskusja była na tyle interesująca, że nawet jej oficjalna część dość mocno się przedłużyła, nie wspominając potem o tym, co działo się w kuluarach. Myślę, że było to naprawdę niezwykłe doświadczenie szczególnie biorąc pod uwagę to, że wypowiadały się osoby, które „zęby zjadły” na sprzedaży produktów outdoorowych i które naprawdę chciały podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Choć przyznać muszę, że niektóre z wypowiedzi były nieco kontrowersyjne i nie obyło się bez lekkich animozji, co tylko dodawało samej dyskusji dodatkowego smaczku. Ogólnie pomysł takiej debaty to naprawdę ogromny plus, który moim skromnym zdaniem powinien być kontynuowany w kolejnych edycjach ISPO Academy. Szczerze mówiąc tyle co przez tę debatę to o rynku outdoor nie dowiedziałem się od kiedy pracuję w tej branży (ponad 5 lat). Super sprawa.

20151022_151206

Wieczorem nie obyło się bez wieczornego Get-Together. Tym razem impreza została zorganizowana w tzw. „Mateczniku”, pod zadaszeniem. Nie zabrakło grillowanego mięsa jak i innych bardzo smacznych potraw – to była dla nas kolacja oraz możliwość wymiany poglądów po bardzo ciekawym dniu. Była również okazja poznać się bardziej nieformalnie albo odnowić znajomości sprzed roku. Na Get-Together spotkali się wszyscy – wystawcy (producenci) – reprezentanci sklepów oraz dziennikarze tworząc naprawdę świetną atmosferę oraz na pewno nawiązując wiele relacji, które będą mogły zaprocentować w przyszłości.

20151022_151125

W drugi dzień ISPO Academy dla dziennikarzy zorganizowano rewelacyjny event. Na każdej edycji mamy okazję spróbować swoich sił w innym sporcie. Dwa lata temu był to trekking, w zeszłym roku rower a w tym…kajaki! Czyli spływ rzeką Pilicą. Zostaliśmy przetransportowani na miejsce spływu do Bud Michałowskich. Wyposażono nas w odzież termoaktywną, czapki i rękawiczki (dzień wcześniej bardzo padało i było raczej zimno) i wyruszyliśmy razem z dwójką ratowników oraz Kasią – naszą przewodniczką, która uprzyjemniała nam spływ barwnymi opowieściami. Łącznie przepłynęliśmy ponad 16km po bardzo urokliwej Pilicy, która jesienią naprawdę robi wrażenie. W połowie spływu mieliśmy postój podczas którego przygotowano dla nas ognisko oraz testowanie kuchenek doskonałej szwedzkiej marki Primus (grupa Fenix Outdoor) a także jedzenia liofilizowanego Lyo Food (polecam, bardzo smaczne!). Postój na posiłek a także ogrzanie się był świetnym pomysłem. Osobiście muszę przyznać, że mimo, że był to mój drugi albo trzeci spływ kajakowy to kajaki po prostu pokochałem. Jestem w stanie bardzo zrelaksować się w trakcie spływu i tak też było tym razem.

20151022_134821

Po powrocie do hotelu czekały na nas wszelkie dobrodziejstwa Hotelu Sielanka nad Pilicą. Można było ogrzać się w saunie czy jacuzzi, popływać w basenie a potem zjeść smaczny lunch.

20151022_112335

Dla mnie niestety był to koniec, krótkiego ale intensywnego ISPO Academy, ale całą imprezę kończył jeszcze wykład i loteria. Ogólnie mam wrażenie, że z każdym rokiem ISPO Academy się rozrasta. Już nawet nie mam na myśli tego, że za każdym razem miejsce w które przychodzi nam się udać jest naprawdę wyjątkowe i przemyślane – właśnie pod branżę outdoorową. ISPO Academy po prostu odpowiada na potrzeby tak dystrybutorów jak i sklepów i chyba dlatego cieszy się rosnącym prestiżem. Naprawdę warto tam pojechać!

20151022_121759

Ze swojej stronie całej ekipie ISPO Academy serdecznie dziękuję za zaproszenie. Było wspaniale!

Translate »