Sezon jesień/zima 2014 – najnowsze trendy!

Sezon jesień/zima 2014 – najnowsze trendy!

Dzisiaj chciałem Wam przedstawić najnowsze trendy odzieżowe na nadchodzący sezon jesień/zima 2014. Mam nadzieję, że dzięki temu łatwiej będzie Wam wybrać najbardziej innowacyjny sprzęt. Niestety na dzień dzisiejszy jeszcze nie wszystkie marki  zaprezentowały na swoich stronach internetowych i portalach z ubraniami nowe kolekcje, dlatego też będę opierał się wyłącznie na tym, co jest już dostępne (niestety w tym roku nie miałem możliwości uczestniczenia w targach ISPO MUNICH). Dzięki temu, że marki prześcigają sie w nowych pomysłach z każdym sezonem można znaleźć co najmniej kilka bardzo interesujących innowacji.

ISPO MUNICH 2013_jf_0653

Puch dalej w cenie!

Tendencja dalej się utrzymuje. Także w tym sezonie wygląda na to, że największym powodzeniem będą cieszyły się kurtki z wypełnieniem puchowym (a takich na rynku jest całkiem sporo – także polskich). Niemniej jednak oprócz powszechnie stosowanej syntetycznej ociepliny Primaloft oraz Coreloft warto odnotować także chociażby to, że The North Face od zeszłego sezonu wprowadził innowacyjną, syntetyczną ocieplinę Thermoball o doskonałych właściwościach termicznych. Mimo tego producenci najbardziej angażują się w produkcję coraz to ciekawszych kurtek puchowych jeszcze bardziej próbując zmniejszając ich wagę oraz poprawiając komfort termiczny.

 Puch_yeti

Gore-Tex PRO to jest to!

Hardshellowe kurtki z membraną Gore-Tex są znane i cenione od dawna. Marka produkująca ten niezwykły materiał nie spoczywa jednak na laurach i stara się jeszcze bardziej udoskonalać swój sztandarowy produkt. Już dziś wiadomo, że osoby które poszukują najwyższej jakości wszystkoodpornej, doskonale oddychającej kurtki do ekstremalnych aktywności na pewno wybiorą jeden z modeli, który został wyprodukowany z najnowszej membrany Gore-Tex PRO. To najbardziej wytrzymały laminat z oferty Gore-Tex!

 Gore-tex-pro-shell-technology

Oldschool

Sporo marek w projektowaniu designu swoich produktów nie szuka hipernowoczesnych – kosmicznych rozwiązań a raczej poszukuje inspiracji w klasycznym stylu górskim. Wyraźnie widać to chociażby na podstawie butów czy odzieży. Warto jednak zaznaczyć, że mimo że produkty te z wyglądu przypominają te sprzed 50 lat to do ich produkcji zastosowano najnowocześniejsze możliwości i dzięki temu zapewniają one ekstremalną wygodę i komfort. W ponadczasowym stylu.

 the-north-face-back-to-berkeley-boot-winter-2012-d

Ochrona środowiska!

Wśród wyraźnych trendów producentów odzieży outdoorowej zdecydowanie widać chęć ochrony środowiska. Jak przysłowiowe grzyby po deszczu firmy podejmują kolejne akcje mające na celu ograniczenie szkodliwej działalności człowieka na środowiska. Głośnym echem odbiła się akcja „Nie kupuj tej kurtki” marki Patagonia, która zachęcała by nową kurtkę kupować dopiero po całkowitym zużyciu starej. Chociażby marka Klattermusen przeznacza 5% swojego dochodu na ochronę środowiska naturalnego. Wśród oferowanych produktów różnych marek z łatwością można zauważyć, że coraz więcej z nich pochodzi (chociaż częściowo) z recyclingu. Wyraźny jest także powrót do tradycyjnych materiałów (puch, wełna, skóra).

 klattermusen

To tylko niektóre z zaobserwowanych tendencji rynku outdoor na świecie. Mam nadzieję, że producenci co sezon będą zaskakiwać nas czymś nowym. Tak jak już wspominałem, pewnie gdy portale z ubraniami oraz strony producentów przedstawią pełne jesienno/zimowe kolekcje, będzie dało się zauważyć jeszcze więcej trendów i ciekawych pomysłów!

Translate »