Zapewnienie sobie rozrywki online, gdy jesteś sam w domu

Zapewnienie sobie rozrywki online, gdy jesteś sam w domu

Kończą Ci się pomysły na rzeczy do zrobienia w okresie odosobnienia w domu? W końcu ile można grać w gry wideo lub w IceCasino, nieprawdaż? Po tak długim czasie spędzonym w domu to normalne, że uczucie „wakacji” kończy się i ustępuje miejsca nudzie. Chociaż często te uczucia nas dopadają w tym okresie mniej lub bardziej ograniczonej wolności, konieczne jest ćwiczenie mózgu. Siedzący mózg jest podatny na wszelkiego rodzaju myśli, takie jak niepotrzebne rozpamiętywanie wydarzeń z przeszłości i negatywne kontemplacje.

Analogicznie, gdy ciało jest pasywne, ma tendencję do popadania w lenistwo. Wola stania w miejscu może być bramą do zniechęcenia i smutku. A jeśli potrzebujesz wstrząsnąć swoją codziennością, poznaj nasze porady, które pozwolą Ci zająć się czymś ciekawym przez na kilka następnych tygodni!

Atrakcyjne czynności do robienia w domu

Aby Ci pomóc uporać się z nudą, przygotowaliśmy dziś listę zabawnych czynności, które zapewnią Ci odpowiednią dawkę aktywności.

Ustal cel

Może nie jest to najprzyjemniejsza czynność, ale warto pokierować swoimi zadaniami na każdy kolejny dzień. Życie bez celu jest jak akceptowanie wszystkiego, co stanie ci na drodze, ponieważ dla ciebie to nie ma i tak znaczenia. Wyznaczając cel, poczujesz się bardziej zmotywowany i chętny.

Wkrótce zauważysz zmianę w swojej produktywności i nastroju. Wyznacz więc sobie cele, aby codzienne życie było w ruchu!

Oglądaj występy artystów

Wielu piosenkarzy i zespołów, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, współpracuje, aby utrzymać na duchu fanów. Poszukaj koncertów ulubionych artystów, aby wypełnić swoje noce. Zaproś rodzinę lub współlokatorów do obejrzenia tego koncertu razem z Tobą!

Warto również przygotować pyszny posiłek do przekąszania podczas oglądania.

Zajęcia na świeżym powietrzu

Spaceruj lub biegaj, przestrzegając środków ostrożności, aby zaczerpnąć trochę słońca. Możesz też pograć w piłkę, pobawić się ze swoim pupilem lub położyć koc na trawie i poczytać książkę na podwórku.

Witamina D, odpowiedzialna za wzmocnienie kości i poprawę samopoczucia, przyswajana jest przez organizm już po 15 minutach ekspozycji na słońce. Więc zaplanuj swoją dzienną dawkę!

Planuj wydarzenia poprzez wideokonferencję

Umów się na popołudniową kawę lub kolację z przyjaciółmi na odległość. Mała impreza z winem, muzyką w tle i rozmową to także alternatywa dla podniesienia nastroju!

Właściwie, dlaczego nie dać miłości szansy podczas pandemii i zarezerwować wirtualne spotkania za pomocą aplikacji do tworzenia relacji?

Seriale i filmy

Oglądanie telewizji jest jedną z najpopularniejszych rzeczy do zrobienia w domu. Skorzystaj z okazji, aby nadrobić zaległości w serialach lub odkryć ciekawe filmy zagraniczne.

Wskazówka jest taka, aby użyć wtyczki Netflix Party, która tworzy na komputerze wirtualne kino do udostępniania znajomym!

Wybierz się na wycieczkę online

Wiele muzeów na całym świecie udostępniło wirtualne wycieczki, które można odbyć z domowej kanapy. Na przykład w Google Arts and Culture znajdziesz zdjęcia wydarzeń historycznych i znane dzieła sztuki do podziwiania.

Pomimo tego, że są one w języku angielskim, można zmienić język za pomocą własnego narzędzia do tłumaczenia stron Google.

Oto najciekawsze wirtualne muzea:

Nazwa Tematyka
Muzeum Powstania Warszawskiego Historia
Kopalnia Soli w Wieliczce Geologia i historia
Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie Historia
Muzeum Ropy Naftowej w Stavanger Technologia
Guggenheim Museum w Nowym Jorku Sztuka

Opracuj rutynę dbania o siebie samego

Dbanie o siebie samego jest niezbędne dla zdrowia psychicznego. Jeśli pracujesz w domu, łagodzenie stresu jest jeszcze ważniejsze.

Twoja rutyna powinna zawierać rzeczy, które sprawiają, że jesteś szczęśliwy. Może to być spa w domu, popołudnie na pieczenie pysznych przekąsek lub sesja relaksacyjna z kojącymi dźwiękami.

Skorzystaj z okazji, aby lepiej się poznać

Jedną z rzeczy, które należy zrobić siedząc w domu, jest ćwiczenie mózgu, a także promowanie dobrego samopoczucia i poszukiwanie siebie samego. Oglądaj filmy, czytaj książki lub korzystaj z terapii online, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak funkcjonujesz.

W ten sposób będziesz w stanie wyposażyć się w strategie radzenia sobie z izolacją społeczną i innymi wydarzeniami życiowymi w emocjonalnie zdrowy sposób.

Praktykuj medytację

Medytacja pomaga wyciszyć umysł i emocje. Pierwsze kilka prób może być trudne dla tych, którzy nigdy nie próbowali, ale wraz z praktyką wkrótce zaczniesz odczuwać dobre uczucia, które pochodzą z wyciszonego umysłu.

Naucz się nowej umiejętności

Czy wiesz, czego zawsze chciałeś się nauczyć, ale nigdy nie mogłeś z powodu braku czasu? Skorzystaj z wolnego czasu w domu, aby wprowadzić ten plan w życie. Oprócz pracy nad swym mózgiem, sprawisz, że dni będą przyjemniejsze.

Śledź internetowe wyzwania

Internet to strefa kreatywności, w której znajdziesz fajne wyzwania dla zabicia czasu.

Może to być na przykład:

  • 30 dni ćwiczeń;
  • 30 dni czytania;
  • 30 dni wdzięczności;
  • lub jakakolwiek inna niszowa aktywność Cię interesuje.

Aby zachować motywację, udokumentuj wszystko w mediach społecznościowych lub zaproś znajomych do przyłączenia się.

Wzmocnij swoje CV

Bezpłatne lub niedrogie kursy oferowane przez publiczne i prywatne instytucje edukacyjne mogą pomóc zmodernizować program nauczania.

Tak więc, o ile świat biznesu jest trochę nieruchomy, kiedy powrócisz do pełnej aktywności, będziesz mógł pochwalić się nowymi umiejętnościami!

Zastosuj metodę Marie Kondo

Metoda organizacji osobistej Marie Kondo polega na pozbywaniu się przedmiotów, ubrań i pamiątek, które już nie dają szczęścia. Może być ona stosowana w każdym pomieszczeniu w domu.

Skorzystaj z okazji, aby przeczytać książkę „Magia sprzątania” lub obejrzeć filmy, aby dowiedzieć się wszystkiego o tej metodzie! Nauki nie dotyczą tylko sprzątania domów, ale także równoważenia emocjonalnej strony naszego życia.

Translate »