THULE Przyczepka rowerowa CHARIOT CX2

THULE Przyczepka rowerowa CHARIOT CX2

Szczerze mówiąc, to miałem ogromny problem, żeby usiąść i napisać ten test. Dlaczego?  Dlatego, że już raz był on napisany. Krótko przed przenosinami na nowy layout bloga ukazał się właśnie test Chariota CX2. Potem przenosiny spowodowały, że część testów i zdjęć gdzieś zaginęła. Szkoda, ale nic na to nie poradzę.

369274_sized_450x300

Teoretycznie mógłbym może zostawić to tak jak jest. Ale Chariot CX2 był akurat produktem, którego test chciałem bardzo mieć na blogu. Ostatnio jak pewnie zauważyliście coraz więcej piszę o tym jak spędzam czas wspólnie z dzieckiem (spojrzyjcie chociażby na Instagram albo przeczytajcie najnowszy test wózka X-Lander X-Run). Przyczepka Thule była z nami kilka miesięcy dlatego chętnie podzielę się opinią na jej temat. Teraz na szczęście jest już na tyle zimno, że brak przyczepki nam nie doskwiera. Mamy zresztą fotelik na rower ale nie jest on ani tak wygodny ani tak bezpieczny jak przyczepka Thule.

369276_sized_450x300

372013_sized_450x300Marka Thule znana jest w Polsce głównie z wysokiej jakości bagażników samochodowych. Między innymi na rowery. Nie znaczy to jednak, że nie produkuje również innych rzeczy. A można się zaskoczyć bo z jej fabryki wychodzą przykładowo wysokiej jakości plecaki turystyczne czy nosidełka turystyczne dla dzieci (test jednego z nich niebawem!). Prócz tego nie brakuje również wózków (np. do biegania) czy właśnie przyczepek rowerowych.

20150511_142733

Chariot CX2 przyjechał do mnie w sporym pudle. Po rozpakowaniu i złożeniu sprzętu byłem od razu zdziwiony kilkoma interesującymi rozwiązaniami. Ogólnie ten model został wypożyczony po to, byśmy wspólnie z Tymonkiem mogli spędzać jak najwięcej czasu na różnych aktywnościach fizycznych. Myślę, że jak najbardziej nam się to zresztą udało!

372014_sized_450x300372018_sized_450x300

Cyfra 2 na końcu nazwy nie jest przypadkowa. Model, który testowaliśmy jest przeznaczony do przewozu dwójki dzieci. Jeśli ktoś ma większą rodzinę będzie jak znalazł, niemniej jeśli ma się jedno dziecko i nie planuje kolejnych to zdecydowanie lepszym i bardziej funkcjonalnym modelem będzie CX1 – dla jednego dziecka. To zresztą chyba oczywiste. Model dla dwójki jest spory – całość ma wymiary 122 cm x 83 cm x 110 cm i waży 17 kilogramów. CX2 idealnie mieścił się w drzwi wejściowe do mojego domu, bez problemu złożony mieścił się również w moim samochodzie (mam Opla Merivę A). Myślę, że w większości aut rodzinnych nie będzie z tym problemów. Wymiary złożonego modelu to 109 cm x 80 cm x 27 cm.

20150504_160234

Jeśli chodzi o sam wygląd modelu to jest on moim zdaniem bardzo profesjonalny (choć jaki to profesjonalny wygląd?). Po prostu widać po nim, że cała konstrukcja jest przemyślana i gotowa na prawdziwe wyzwania. Przyczepka składa się z budki, którą otwiera się od frontu. Doskonałym rozwiązaniem jest kilka „powłok” otwierania, od siatki przez powłokę przeciwsłoneczną po wodoodporną folię. Dzięki temu jest się w stanie reagować na nagłe zmiany pogody, jak również korzystać z wózka w zasadzie w każdych warunkach. Bardzo przypadło mi do gustu również otwieranie. Na samym dole pierwszej powłoki znajdują się szerokie plastikowe zaczepy, które po prostu zahacza się na dole wózka. Dzięki temu rozwiązaniu mamy bardzo szybki dostęp do dziecka gdyby się coś złego działo. Wystarczy pociągnąć za niewielki uchwyt i budka już się otwiera –za to naprawdę duży plus. Tak samo mądrze rozwiązana jest wentylacja. Po bokach budka wykonana jest z siateczki przed którą (od strony zewnętrznej) znajduje się warstwa foliowa zamykana na zamek błyskawiczny. Dzięki temu w prosty sposób możemy regulować to jak bardzo przewiewny w danej chwili ma być wózek.

20150511_135053

Rama modelu składa się z przednich łączników po dwóch bokach do których możemy doczepiać zestawy do uprawiania różnorodnych aktywności sportowych. Są kółka do spacerów, koło do joggingu, adapter na rower a nawet zestaw do narciarstwa biegowego. Niestety ale zależnie od tego czego chcemy używać musimy sobie to sami dokupić (tak naprawdę to akcesoriów do Chariota jest bardzo dużo!). W komplecie, który otrzymuje się ze sklepu jest tylko adapter do roweru i kółka do jazdy spacerowej. Ogólnie łączniki i zmiany akcesoriów są dziecinnie proste. Z tyłu ramy znajdują się dwa, bardzo duże, szprychowe i pompowane koła, które dawały sobie radę w bardzo różnych warunkach i nigdy nie zawiodły. Również tam znajdują się hamulce tarczowe. Ponadto na uwagę zasługuje również prostota odpinania kół tylnych (wystarczy nacisnąć na ich środek i pociągnąć).

chariot-cx2-5

Z samego tyłu Chariota CX2 znajduje się (również składany) koszyk na najważniejsze przedmioty. Świetne rozwiązanie głównie dlatego, że…jest bardzo pojemny. Wiadomo, jeśli ruszamy się gdziekolwiek z dzieckiem potrzebujemy masę rzeczy – od butelki, przez smakołyki, po coś do przebrania i zabawy. Koszyk z tyłu jest tak duży, że z łatwością pomieści nawet niewielkie zakupy jeśli po drodze udamy się do sklepu (sprawdzone!). Prócz tego jest on zamykany od góry na gumkę więc dostęp do zawartości również jest bardzo szybki – super.

thule_chariot_cx2_blue_hiking_4

Chariot CX2 posiada amortyzację, którą dopasowuje się zależnie od wagi dziecka. Służą do tego dwa pokrętła przy ramach w okolicach tylnych kół. Całość jest bardzo intuicyjna dlatego na pewno każdy bez problemu sobie poradzi a dziecko będzie jechać stabilnie i bezpiecznie.

pol_pl_THULE-Chariot-CX2-podwojna-przyczepka-rowerowa-dla-dzieci-niebieska-1054_8

Z tyłu na ramie znajduje się również system składania wózka. To opatentowany przez markę Thule ezFold™. Wystarczy pociągnąć do siebie element zabezpieczający po czym „złamać” ramę w dwóch miejscach i już. Wózek złożony. Tak samo prosto wygląda sytuacja z rozkładaniem, wystarczy tylko pociągnąć aż do zatrzaśnięcia i zabezpieczenia. To, o czym piszę to składanie/rozkładanie budki. Do tego trzeba jeszcze dodać koła a także rączkę. Niemniej nawet złożenie całości to kwestia około minuty.

20150415_180927

A gdy już jesteśmy przy rączce, to muszę przyznać, że jest ona również mocną stroną modelu. Rączka w najważniejszych miejscach jest gumowana dlatego zapewnia pewny chwyt nawet spoconych dłoni. Jest także dwupoziomowa dzięki czemu wózek można w zasadzie prowadzić na kilka sposobów (lub też przyczepić do niej dokupione akcesorium). Prócz tego nie zapomniano o hamulcu ręcznym, który przydaje się zwłaszcza podczas intensywnych treningów biegowych.

20150415_180855

To, za co marce Thule należą się specjalne brawa to siedzisko. W CX2 zmieści się dwójka dzieci, których waga razem nie przekroczy 45 kilogramów. Mój Tymonek w momencie testowania wózka miał nieco ponad 10 kilogramów i wózek był dla niego obszerny. 5 punktowe pasy bezpieczeństwa są miękkie i wygodne. Nigdy podczas wycieczek nie miałem problemów z tym, że dziecku jest niewygodnie (czasami mu się tylko trochę nudziło jak były dłuższe wycieczki). Ogólnie całe siedzisko jest bardzo dobrze zaprojektowane podobnie zresztą jak zapięcie, które łatwo się obsługuje a bardzo mocno trzyma. Tymon testując wózek miał również bardzo dużo miejsca na nogi. Można (przynajmniej tak wynika z mojej praktyki) tam trzymać zabawki dziecka czy np. kocyk. Ogromną zaletą Chariota jest to, że dziecko jest tam dużo bezpieczniejsze niż przewożone w krzesełku rowerowym. Chariot jest również tak skonstruowany, że nie ma możliwości by w jakikolwiek sposób wystawiło ono np. rączkę poza budkę podczas jazdy – to również niezmiernie ważne dla jego bezpieczeństwa.

20150320_151107

Jeśli chodzi o wykonanie wózka to nie mam jakichkolwiek zastrzeżeń. Przez okres całego naszego użytkowania nic absolutnie się nie działo. Wszystkie materiały są bardzo wysokiej jakości i w tym względzie nie ma się do czego przyczepić.

20150322_111656

Czas chyba napisać jak ten model sprawdza się podczas aktywności. Standardowo Chariot CX2 posiada funkcję wózka spacerowego. Dzięki temu teoretycznie kupując Chariota nie musimy wykosztowywać się dodatkowo. Ale tylko w wypadku jeśli mamy już większe dziecko, gdyż Chariot CX2 niestety ale umożliwia ustawienia siedziska  w pozycji leżącej lub pół-leżącej. Przednie koła do spacerów są wykonane z plastiku (tylne są pompowanymi oponami). Niestety, ten plastik jadąc po bruku generuje spory hałas, co może niektórym przeszkadzać i w zasadzie jest to niewielkim mankamentem (dlaczego nie mogły być pompowane?). Prócz tego CX2 jest na tyle szeroki, że nie zmieści się w każdych drzwiach (ja np. kilkakrotnie nie miałem jak dostać się z dzieckiem do osiedlowego sklepu), o tym również trzeba pamiętać. Niemniej jednak spacer z Thule`m jest przyjemnym doznaniem tak po chodniku jak również po lesie (gdy jest do pokonania jakaś większa przeszkoda po prostu mocniej naciskamy na rączkę – wtedy przednie koła unoszą się w powietrze a my samymi tylnymi pokonujemy dowolną przeszkodę).

11081352_878687292189447_7922521978768736624_n

Do przyczepki można dokupić zestaw do joggingu. Ja niestety takiego w testowanym modelu nie miałem. Niemniej nie przeszkodziło mi to biegać dość często z wózkiem oraz…wystąpić z nim w zawodach biegowych – Perle Paprocan w Tychach. Wózek sprawił się dobrze, niemniej przez swoje gabaryty musieliśmy pierwszą połowę biegu biec z samego tyłu, żeby nie taranować ludzi. No ale takie życie. Podczas treningów też warto wybierać miejsca, gdzie albo jest szeroki chodnik albo droga gdzie jeździ niewiele samochodów.

20150415_171339

To jednak do czego najczęściej używaliśmy tego modelu to wycieczki rowerowe. Dzięki amortyzacji dziecko dobrze czuje się w przyczepce nawet na bardzo wyboistej drodze. Podczas jazdy lasem niejednokrotnie musieliśmy pokonywać np. kilkusetmetrowe odcinki z tłuczonego kamienia i tam faktycznie, widać było, że dzieckiem trochę potrząsa, ale jeśli nie szarżujemy to dziecko na pewno na tym nie ucierpi. Zdecydowanie najlepiej przyczepka sprawuje się po prostu na asfalcie. Ewentualne wjechanie w dziury w nawierzchni nie robi na dziecku większego wrażenia. To, co jest doskonałe w Chariocie to to, że od przodu jest on wykonany z folii. Dzięki temu po pokonywaniu błotnistych dróg bardzo łatwo doprowadzić go z powrotem do stanu używalności a i nie ma możliwości by dziecko w jakikolwiek sposób zostało zachlapane. Prócz tego warto podkreślić, że montaż przyczepki do roweru jest dziecinnie łatwy. Jestem antytechniczny ale z tym zadaniem poradziłem sobie bez jakiegokolwiek problemu.

IMG_8810

To, co najmniej mi się podoba w tym modelu to jego cena… 5000zł to dla mnie kwota absolutnie zaporowa. Ale zdaję sobie sprawę, że nie jestem „każdy” i ktoś może uważać, że wcale nie jest to tak znowu dużo.

20150415_181204

Krótko podsumowując, Chariot CX2 to bardzo przemyślana konstrukcja, mnóstwo innowacyjnych rozwiązań i mnóstwo radości dla rodziny, która chce wspólnie i aktywnie spędzać czas. Dzięki niemu sami spędziliśmy wiele bardzo fajnych chwil i zwiedziliśmy bardzo ciekawe miejsca w naszej rowerowej okolicy. Za jakość się płaci – to jasne. Można doszukać się kilku mankamentów w konstrukcji całego wózka ale ogólnie jest to naprawdę produkt najwyższej jakości i co do czego nie ma żadnych wątpliwości. Jeśli stać Cię na niego to najpewniej i Ty i Twoje dziecko będziecie zadowoleni!

10422090_926145487443627_3970203723928016739_n

Ocena: 4+

Szeroki wybór przyczepek i wózków biegowych marki Thule znajdziecie pod linkiem: https://scandinavianbaby.pl/pol_m_Poza-domem_Wozki-do-biegania-551.html

Translate »