MACTRONIC Przednia lampa rowerowa SCREAM 02

MACTRONIC Przednia lampa rowerowa SCREAM 02

Sezon rowerowy trwa w najlepsze. Ja również w okolicy połowy marca wyczyściłem i przeprowadziłem serwis mojego Krossa. Od tego czasu, co najmniej kilka razy w tygodniu wsiadam i pedałuje, gdzie tylko się da. Faktycznie, często z małym w siodełku, ale to również ma swój urok. Zdarzało się, że trzeba też było wieczorem nadepnąć na pedał, żeby się wyluzować po kłótni z żoną. Takie życie. Po tych wszystkich przebojach chciałbym napisać kilka zdań na temat przedniej lampy rowerowej, której używam od początku tego sezonu.

4249089771a30011_scream02_5

Mactronic to polska, ceniona przeze mnie (i myślę, że nie tylko) marka, która tworzy naprawdę fajne produkty. Latarka dotarła do mnie w bardzo eleganckim opakowaniu zamykanym na magnes, z okienkiem. Szczerze? Jeśli chcecie zapalonemu rowerzyście kupić coś na prezent to ta lampa będzie prezentować się nad wyraz okazale!

75777230_1_zestaw-lampek-scream-02-400-lm-walle-ii-bpm-8sl-mactronic_751x584_TRS_pad

To, co moim zdaniem jest zdecydowanie największą zaletą lampy Scream 02 to to, że… sprawdza się również z powodzeniem jako latarka ręczna! Dlaczego? Mactronic wpadł na świetny pomysł, żeby lampa miała wygląd niewielkiej latarki o wymiarach 127 mm długości i 36 mm średnicy (w najszerszym miejscu przy diodzie). Lampę można jednym pociągnięciem wyciągnąć z mocowania rowerowego na kierownicy i używać jako latarki ręcznej. Wszędzie tam gdzie będziesz tego potrzebował – na biwaku, w domu, garażu czy wczasach. Mocowanie jest w zasadzie tylko rozszerzeniem funkcjonalności tego modelu o możliwość używania jako lampy rowerowej. Moim zdaniem strzał w dziesiątkę! Kupujesz lampkę do roweru, a jak jej nie używasz masz pełnowartościową, mocną latarkę. Co więcej, nie musisz martwić się gdy zostawiasz rower z lampą rowerową na przykład przy sklepie – latarkę możesz zabrać zawsze ze sobą.

3d007425f4384a2e700081bd32a1b5a2

Coś tam już wspomniałem, że lampa wygląda jak latarka ręczna. Jest niewielka i poręczna, dobrze leży w dłoni. Została wyprodukowana z aluminium. Dla lepszego chwytu na niemal całej długości jest pokryta wyżłobieniami, dzięki którym chwyt jest pewniejszy. Jej włącznik znajduje się od tyłu. Jest spory i wykonany z materiału na kształt silikonu. Dlatego jest miękki i można go używać nawet w rękawiczkach. Nie trzeba go również szukać w nocy bo kciuk sam go znajduje w ułamku sekundy. Waga lampy to tylko 137 gramów.

20160805_163740

Baterie tego modelu wymienia się odkręcając tylną część (tam gdzie jest włącznik). Jest to intuicyjne i bardzo proste. To na co muszę jednak uczulić – w sumie mogłem to zrobić później, ale na co czekać – to fakt, że lampa, zwłaszcza przy najmocniejszych trybach jest energożerna. Znaczy to tyle, że próbując użytkować jej na jednorazowych bateriach stracimy fortunę. Polecam każdemu zakup do niej kompletu akumulatorów (latarka potrzebuje 3XAAA), które będą jednorazowym wydatkiem (pewnie jakieś 50zł), ale potem radość z korzystania z lampy będzie zdecydowanie większa, bo nie będziemy musieli martwić się o baterie. To taka moja dobra rada.

20160805_163746

Od przodu latarki za podwójną soczewką znajduje się dioda 5W LH351B Samsung LED, która jest odpowiedzialna za światło. I w tym momencie powinny nastąpić oklaski. Ten stosunkowo niewielki model ma aż 400 lumenów mocy i zasięg sięgający aż 200 metrów. Wyobrażacie sobie? Taka moc pozwala na komfortową i bardzo szybką jazdę w nocy. Niestety, tak jak wspominałem wtedy długo nie pojeździmy. Baterie wyczerpią się po około godzinie. Na szczęście latarka posiada również tryb 50% pozwalający na użytkowanie urządzenia przez 2 godziny, tryb 10%, z którym możemy poruszać się po drogach aż przez 8 godzin, oraz tryb migający (również dwie godziny). Jak to się ma do rzeczywistości? Szczerze, nigdy nie próbowałem jeździć cały czas na jednym trybie gdyż moim zdaniem: tryb 100% sprawdza się tylko w jakiś ekstremalnych sytuacjach, przy normalnej jeździe nie jest konieczny. Może jak ktoś lubi jazdę enduro? Jadąc po bezdrożach 20-35 kilometrów na godzinę w zupełności wystarcza tryb 50%. Latarka oferuje szeroki kąt (jest regulowany) dlatego jazda jest naprawdę bardzo wygodna. Widać nie tylko to co jest przed nami (drogę), ale również pobocze (często czai się tam zwierzyna leśna, człowiek też pewniej się czuje jak widzi co jest po bokach). Z kolei tryb 10% jest w zupełności wystarczający jeżdżąc w terenie zabudowanym po to, by kierowcy nas widzieli a my, żebyśmy mogli poświecić sobie przed koło roweru. Wydaje mi się, że wszystkie tryby tej latarki są przemyślane i uzupełniają się wzajemnie dlatego z lampy tak dobrze się korzysta.

20160805_163802

Co ważne w kontekście szybko wyładowujących się baterii – lampa jest wyposażona we wskaźnik niskiego poziomu (włącznik zaczyna świecić na czerwono), dlatego z wyprzedzeniem będziemy wiedzieć, że niedługo zostaniemy bez źródła światła.

20160805_163843(0)

Mocowanie na kierownicy odbywa się za pomocą uchwytu do latarki, który mocuje się za pomocą śruby dokręcającej obręcz. Jest to ekspresowy montaż i nawet podczas jazdy po wertepach latarka dalej jest umieszczona w odpowiednim miejscu (nie przemieszcza się). Co więcej, jak zmienimy rower na inny to przemontowanie mocowania będzie kwestią kilku minut. Jedynie samo mocowanie latarki do uchwytu czasami wypada dokręcić, by lampa naprawdę dobrze trzymała się w pożądanym miejscu. Warto pomyśleć również o innych uczestnikach ruchu drogowego i wiązkę światła ustawić lekko w dół – żeby nie ślepić innych uczestników ruchu.

20160805_163857

Aluminium z którego zbudowany jest model jest wytrzymały i lekki. To jasne. Cała latarka posiada również klasę wodoodporności IP65. W praktyce znaczy to tyle, że podczas deszczu możemy bez problemu użytkować lampę i nie powinno się z nią absolutnie nic dziać.

20160805_164316

Przy pisaniu tego testu znalazłem tę lampę za cenę 99.90 zł w jednym ze sklepów internetowych! Moim zdaniem jest to zdecydowanie najlepszy wybór w tym przedziale cenowym! Ogromna moc, zasięg, solidne wykonanie, łatwe mocowanie, kilka trybów pracy, możliwość używania jako latarki ręcznej i niezawodność (jak na razie) przemawiają za nią. Z minusów chyba największy to krótki czas pracy na baterii przy włączonym trybie 100%, ale biorąc pod uwagę jak rzadko się go używa, to nie ma to pierwszorzędnego znaczenia. Świetny produkt dla rowerzysty w dobrej cenie!

Ocena: 5-

20160805_164326-ANIMATION

Translate »