Idstein, 18 września 2012 – Niemiecki producent sprzętu turystycznego, firma Jack Wolfskin z siedzibą w Idstein, jako pierwsza z branży ogłasza przystąpienie do programu „Zero Discharge of Hazardous Chemicals”. Zaprojektowana na tą okazję „Joint Roadmap” nawiązuje do kampanii Detox Greenpeace.
Do programu Joint Roadmap Zero Discharge of Hazardous Chemicals (ZDHC) wstępnie skupiała kilka największych producentów tekstyliów na świecie. Celem programu jest zrealizowanie do roku 2020 założenia „nieemitowania niebezpiecznych chemikaliów”. Dotyczy to nie tylko produktu końcowego, lecz także kompletnego procesu produkcyjnego. Członkowie programu ZDHC są w 2012 roku zobowiązani do kwartalnego dokumentowania postępów w zakresie realizacji założeń wspólnej mapy drogowej, w latach od 2013 do 2020 będzie to miało miejsce już tylko raz w roku.
„Cel programu Joint Roadmap to Zero Discharge of Hazardous Chemicals jest dla przemysłu artykułów outdoorowych nad wyraz ambitny” – stwierdza Christian Brandt, dyrektor ds. operacyjnych firmy Jack Wolfskin. „Jest to na rynku tekstylnym mała branża, z gospodarczego punktu widzenia średnie przedsiębiorstwo, a pod względem produkcji jest w dużym stopniu oparta na podziale pracy. Tylko w ramach inicjatywy takiej jak ZDHC, skupiającej wielu graczy, jesteśmy w stanie osiągnąć cel Joint Roadmap”.
Firma Jack Wolfskin od wielu lat reguluje w ramach wewnątrzfirmowej listy substancji szkodliwych wartości graniczne dla chemikaliów, które najczęściej są bardziej surowe niż ustawowe regulacje czy standardy branżowe. Już długo przed wprowadzeniem standardu OEKO-TEX® 100 firma Jack Wolfskin uregulowała użycie PFOA, przy czym orientowała się w surowych wytycznych standardu bluesign®. Proces zastępowania PFOA zostanie zakończony w roku 2014.
Firma Jack Wolfskin ma ambitny cel wyeliminować chemikalia z procesu produkcji, co może być osiągnięte wyłącznie przy współpracy z przemysłem, organami nadzoru oraz zainteresowanych podmiotów. Cały łańcuch dostaw ze wszystkimi etapami musi być zorientowany na ten cel i na niego pracować. „Joint Roadmap” jest odpowiednią drogą do tego celu.
Funkcjonalność, jakość i innowacyjność dla wszystkich, którzy na zewnątrz czują się jak w domu
Firma Jack Wolfskin to jeden z wiodących dostawców funkcjonalnej odzieży, obuwia i wyposażenia outdoorowego w Europie i jednocześnie największy franczyzodawca w branży specjalistycznego handlu sportowego na rynku niemieckim. Produkty firmy Jack Wolfskin są aktualnie sprzedawane w ponad 600 sklepach franczyzowych i w ponad 4000 punktów sprzedaży na terenie Europy i Azji. Produkty marki Jack Wolfskin wyróżniają się wyjątkową funkcjonalnością, dostosowaniem do potrzeb użytkowników i innowacyjnością. W ciągu ostatnich lat firma Jack Wolfskin wprowadziła na rynek liczne nowości materiałowe oraz produktowe i może się poszczycić kilkoma opatentowanymi technologiami w zakresie odzieży, plecaków i namiotów. Przedsiębiorstwo jest członkiem Fair Wear Foundation oraz partnerem systemowym bluesign®. Firma Jack Wolfskin oficjalnie wyposaża austriacką drużynę Austria Ski Team Nordic oraz firmę Alpinschule Innsbruck. W roku gospodarczym 2011 obrót przedsiębiorstwa wyniósł 355 mln euro. Przedsiębiorstwo Jack Wolfskin, mające siedzibę w Idstein (Taunus) w Niemczech, zatrudnia 630 pracowników.